Virtuális valóság franchise-ban?
A virtuális valóság vagy VR (virtual reality) néhány éve még csak egy ötletes új technológia volt, de valós forgalom nem állt mögötte. Az sem segített a platform megítélésben, hogy a telefonos VR headset-ek elterjedése rontotta a headsetek imidzsét. Sokat fejlődtek azóta az eszközök és tartalomból is több van. Ennek ellenére még kevés felhasználónak van saját VR szemüvege, a Steam - a legnagyobb online játékbolt - felhasználóinak alig 2% rendelkezik eggyel.
Itt jön be a képbe a VR franchise. Magyarországon is találni VR kölcsönzőt, amely franchise rendszerben működik, de hazánkban még viszonylag új koncepcióról van szó. Egyelőre kérdéses, hogy mekkora biznisz van a VR kölcsönzők üzemeltetésében - egyrészt egy teljesen egyedülálló, különleges élményt nyújtanak másrészt viszont a VR szemüvegeket is egyre kedvezményesebb áron lehet megvenni. Az sem segít a helyzeten, hogy a VR még viszonylag ismeretlen fogalom és reklámozni is nehéz hiszen a bemutatásához is szükség van egy headset-re, egy 2D bemutató nem kelti ugyanazt a benyomást.
Egy VR franchise-nak két véglete lehet, a hazánkban népszerű modellek a kisebb "kölcsönzőkre" vannak kihegyezve. A lefoglalt idősávban a vendégek kapnak egy headset-et, egy kisebb 10+ négyzetméteres szobát és a kiválasztott játékon mehetnek egy kört. Ez a koncepció leginkább azok számára ideális, akik nem próbálták még ki a virtuális valóságot vagy nem akarnak saját szemüveget venni hozzá. Főleg az az előnye, hogy többen, egyszerre a szomszédos szobákban egymással kommunikálva játszanak kisebb csoportokban.
Ennek az exkluzívabb formája a külföldön is népszerűbb, teljes interaktív élményekre épít. A True VR franchise hálózat már 4D-nek kereszteli a szolgáltatását. Egy sima kölcsönzővel ellentétben külön ruhát adnak a vendégeknek, amivel a teljes test megjeleníthetővé válik a játékban - míg a szimplább megoldások csupán a kezek megjelenítését teszik lehetővé a kontroller segítségével. Nagyobb játékteret biztosítanak így távolabb mozoghatnak a játékosok. Saját "interaktív filmeket" fejlesztenek, amelynek része a játéktér kiegészítése valós eszközökkel - például egy barlang felfedézésénél kapnak egy fáklyát, ami a játékban is megjelenik. Ez párosul a különböző szag és szélgépekkel, amik még valósabbá teszik az élményt.
Természetesen ennek a szolgáltatásnak az ára is magasabb, franchise átvevőként pedig nagyobb üzlethelyiség és komolyabb felszerelés kell hozzá. Cserébe viszont megelőzi a kölcsönözők elavulását is hiszen egy ilyen szolgáltatás nem cserélhető le egy olcsó VR szemüveg megvásárlásával és a jövőben is releváns marad majd a fogyasztóknak.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
legolvasottabb
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...