Robotika a vendéglátásban
A megváltozó életmód hatására - habár külföldön jobban, mint itthon - elterjedtek a szellemkonyhák és megnőtt a házhozszállítás, illetve a drive-thru-k aránya a vendéglátásban. Annak ellenére, hogy az éttermi szektorban elsősorban az előbb felsorolt trendek domináltak a robotika szerepe is megnőtt a háttérben.
Természetesen a külföldi trendek megjelenése és azok Magyarországon történő adaptálása között évek is eltelnek, de ha következtetni akarunk arra nézve, hogy mit hoz a jövő hazánkban, akkor érdemes külföldre tekinteni. Ezért fontos említést tenni az amerikai kísérletről, amire 2020 júliusában került sor. Az amerikai robotika startup a Miso Robotics egy közös szerződés keretében beszerelt egy robotgépet a White Castle franchise étterem egyik mintaegységébe. A Flippy névre hallgató modell feladata, hogy néhány egyszerűbb feladatot automatizáljon az étteremlánc számára - a hálózatszintű
adoptálás előtt azonban először ezen a lokáción tesztelték.
Most a partnerkapcsolat következő lépéseként tíz további étterembe fogják beépíteni a gép új generációját. A Roar jelzőre hallgató változat már egy sínrendszeren közlekedve tud feladatokat ellátni a konyhában, így több pozícióhoz is képes lesz alkalmazkodni.
A robotika ilyen jellegű alkalmazása etikai kérdéseket is felvet, csak Amerikában ugyanis 2.5 millióan végeznek konyhai munkát, melynek egy jelentős részét leválthatja az automatizáció. A White Castle esetében azonban nem a munkaerő lecseréléséről szól ez a kísérlet, elsősorban az éjszakai műszak okozta kihívásokat próbálják megoldani a robotgép alkalmazásával - az étteremlánc ugyanis azon kevesek közé tartozik, akik éjjel-nappal nyitva vannak.
Most, hogy a gépeket már gyakorlatban is alkalmazzák és nagyobb hálózatok is kísérleteznek velük, mint a White Castle vagy a KFC számíthatunk rá, hogy a következő években egyre több helyen jelennek meg, előbb utóbb pedig hazánkban is teret hódíthat a technológia.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
legolvasottabb
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...