Milyen költségei vannak egy franchise hálózathoz való csatlakozásnak?

Nem meglepő, hogy nemzetközi viszonylatban a franchise hálózatok magasabb arányban maradnak fent, mint az induló vállalkozások. De nem ez a egy rendszerhez való csatlakozás egyetlen előnye. A franchise átvevővé válás az arany középút az egyszerű befektetés és az önálló vállalkozás között. A belépő vállalkozóknak egy előre kialakított üzleti tudás szerint kell működtetni egységüket, kevés beleszólások van például a termékkínálatba vagy a hálózatszintű marketingkampányokba. Az átadott know-how viszont azt is jelenti, hogy az átvevő minden szituációra fel lesz majd készülve, amit a kézikönyvekben nem talál meg, abban a franchise központ lesz majd a segítségére.
Költségek
A döntés meghozatalát megelőző lépéseket után – piackutatás, választás, üzletiterv megtekintése stb. – a csatlakozás folyamata hivatalosan a szerződés aláírásával és a szükséges díjak kifizetésével történik.
A szerződésaláírás előtt, az információgyűjtés részeként érdemes felvenni a kapcsolatot a hálózatban működő átvevőkkel. Az Egyesült Államokban a franchise intézményéhez tartozik a rendszergazda által, szerződéskötés előtt átadott információk köre. Ebben a dokumentumban kötelező közölni a rendszergazdának többek között, hogy van-e aktuális jogi eljárása franchise átvevő ellen és hogy a partnerek egységei milyen pénzügyi eredménnyel működnek. Ebből következtetni lehet arra, hogy mennyire nyereséges a hálózat és milyen kapcsolatot ápol átvevőivel a rendszergazda. Hazai franchise törvény hiányában ezek az információk csak a meglévő partnerekkel való konzultáció útján deríthetők ki.
A belépési díj nagyban függ a hálózat méretétől, egy ismert brand sokkal többet kérhet el a leendő partnerektől, mint egy induló hálózat. Magyarországon a belépési díjak egytől ötmillióig terjedhetnek, az Egyesült Államokban pedig néhány ezer dollártól egészen 100.000 dolláros belépési díjjal is találni kocepciókat.
A védjegyek alkalmazásáért és az üzleti tudásért cserébe havi szinten egy royalty díjat is fizetni kell mely jellemzően a havi forgalom 2 és 10 százaléka között mozog vagy éppen egy mindig fix díj.
Mindemellett az egység elindításának is meg vannak a költségei. Itt tapasztalható a legnagyobb szórás melyet legfeljebb szektorokra leszűrve lehet csökkenteni. Általában egy mobil koncepció esetében – food truck, mobil autómosó stb. - a befektetés összege alacsonyabb, míg egy nagyobb alapterületű áruház esetén – pl. DIEGO – akár több száz millió is lehet.
A kezdő befektetés általában a bérleti díj vagy ingatlan vásárlása, nyitókészlet, eszközök/berendezések és arculati anyagok között oszlik meg. Hálózat szerint változó, hogy mennyire van lekorlátozva beszerzendő anyagok, eszközök listája, általában a nagyobb hálózatoknál az egységes minőség fenntartása érdekében rendkívül korlátolt a mozgástere az átvevőknek, míg kisebb franchise rendszerek esetében az eszközök egy részét tetszőleges beszállítótól szerezheti be a partner. Mindemellett szükség lesz egy indulótőkére például az alkalmazottak bérezésére, bérleti díjak, számlák fizetésére, mielőtt az egység bevétele fedezni tudná ezeket.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Nagy érdeklődés övezte a Magyar Franchise Szövetség februári webinárját.
Mit is jelent pontosan a gamification? Hogyan hat az ügyfélélményre, valóban növeli-e az értékesítések számát?
Meglepő módon a gyerekek becsábítása helyett a felnőtteket fogta meg az étteremlánc legújabb akciója.
A McDonald’s két fronton is újra indítja a gyorséttermek háborúját.
Egy franchise egység nyitása nem csak pénzügyi kötelezettségekkel jár, mielőtt csatlakoznánk egy hálózathoz érdemes ellenőrizni, hogy milyen tapasztalattal és tudással kell rendelkeznünk ehhez.
legolvasottabb

A franchise egy a Rendszergazda, és az átvevő közötti szerződéses kapcsolat, ami egyre népszerűbbé és népszerűbbé válik minden ágazatban.
Közép-Európa egyik legnagyobb étteremoperátora 144 Starbucks kávézóval bővítheti tovább hálózatát. Szlovákiába is belépnek.
A szórakoztatóipar egy kisebb szegmenst képvisel a franchise szektorban, de a legérdekesebb koncepciók is általában innen kerülnek ki.
„Amióta becsatlakoztam, szerelmes lettem ebbe a területbe” indította a beszélgetést Szekeres-Szűcs Nikoletta a Stilianos diósdi franchise partnere.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...