Egy sikerse franchise brand építőelemei
A franchise vállalkozási forma hazánkban is népszerű a nagyobb hálózatok körében, ha meg van a know-how akkor adott a külső partnerek bevonása, ám ez nem mindig elegendő. A brand – különösen a közösségi média dominanciája alatt – egyre centrálisabb elemévé válik a franchise hálózatoknak, a növekedésben játszott szerepe egyenlővé vált a know-how súlyával.
1. Innováció
A sikeres brand-ek megújulnak és a fogyasztói ízléssel együtt változnak. A legnagyobb franchise hálózatok közül az elmúlt évtizedben mindegyik átesett legalább egy ráncfelvarráson. Az innováció szerepe nem csak a belső folyamatokra és a hálózat működésére terjed ki, a megjelenésnek is követnie kell a trendeket. A legjobb brand átalakulások során a hálózatok alakítják például a logót, a színeket és a megjelenését egészét úgy, hogy az a fogyasztók számára szinte észrevehetetlen: egy-egy árnyalattal más színt használnak, egy apró dizájnelemet leépítenek, egy új elemet behoznak. A drasztikus lépések ritkák és nem is javasolt, hiszen megzavarhatja a fogyasztókat.
2. Partnerkiválasztás
Két felé oszlik a brand fenntartásának felelősége. Az arculat pontos megjelenítésében a rendszergazda mellett a partnerek is egyaránt szerepet kapnak. Komoly félreértést okozhat, ha egy partner eltér a központ követelményeitől vagy nem követi az arculati ajánlásokat. Megtévesztő lehet a fogyasztónak, ha betér egy egységbe és nem a megszokott környezet fogadja. Egy nagy hálózat esetében ez kevésbé okoz problémát, a rendszergazda gyakran magára vállalja az egység megtervezését és a partnerekre már csak a kivitelezés marad, de az induló koncepciók esetében ez nem mindig valósul meg. Az arculat megvalósításának utolsó védőbástyája így a partnerkiválasztás marad, a rendszergazdának alaposan meg kell fontolnia, hogy kit enged be a hálózatba. Egy rossz partner nem csak az adott egység arculati megjelenését, de akár az egész hálózat hírnevét is kockáztathatja.
3. A know-how kialakítása és átadása
Ha meg van, hogy hogyan nézzen ki az egység és hogyan kommunikáljanak az átvevők, a következő lépés mindennek a dokumentációja és az átadása. Nem elég leírni a rendszergazda gondolatait, a megjelenését élőben is tesztelni kell először. Ennek érdekében a legtöbb hálózat pilot-egységeket üzemeltet, ahol az új innovációkat – vagy éppen arculati változásokat – a gyakorlatban is kipróbálhatják. Ennél is fontosabb a betanítás szerepe, az arculat ugyanis nem csak a megjelenésről szól, ennek a legtöbb elemét könnyű fenntartani – a partnerek nem fogják indokolatlanul egy új színre festeni az egységet. Ami sokkal nagyobb kihívás az a kommunikáció szinten tartása és ellenőrzése. Az átadás nem csak a kézikönyvekre korlátozódik, a partnereket és a személyzetet egyaránt be kell tanítani és folyamatosan oktatni, hogy a megjelenés azonos maradjon.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.
A Magyar Franchise Szövetség májusban ismét megrendezi a nagysikerű franchise képzését. Az előadásokon a résztvevők megismerkednek a franchise rendszer alapjaival, működésével, a sikeres hálózatépítéssel, a kézikönyvek elkészítésével és a partnerkeresés fortélyaival.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
Április 4-én ismét franchise kiállításon vehettek részt a hazai piac vállalkozói és befektetői.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó MozgásKlinika lehetővé teszi az izületi fájdalmak hatékony, tartós kezelését - többek között ennek is köszönheti a hálózat robbanásszerű növekedését.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
Számos buktatója lehet annak, ha a személyiségünkhöz nem illeszkedő franchise-hoz csatlakozunk.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...