Milyen személyiség kell a franchise-hoz?
Személyiségteszt
Egy előrelátó rendszergazda nem csupán a tapasztalatai és a pénzügyi háttere alapján válogatja meg az átvevőit. Különösen a nagy hálózatokra jellemző, hogy a márkához illeszkedő személyiségjegyeket keresik. Tudják, hogy milyen jellemzőkkel rendelkeznek a sikeres átvevőik és ezek alapján szűrik az új franchise jelölteket. Ezt a legtöbbször közzé is teszik marketing kommunikációjukban, így te is megtudhatod, hogy megfelelő-e a számodra ez a hálózat. Ha azonban ennek hiányát tapasztalod az annak a jele lehet, hogy a rendszergazda vélhetőleg csak a tőkéje alapján szűri az átvevő jelöltjeit, amely később problémákat okozhat a hálózat működésében.
Kevés lesz a mozgástered
Az egységes megjelenés és minőség megvédése azt is jelenti, hogy a hálózathoz tartozó franchise egységeknek szigorú követelményeknek kell megfelelnie. Egy nemzetközi étteremlánc nem kockáztathatja, hogy egyetlen egység tönkre tegye a hálózat hírnevét, ezért a rendszergazdák folyamatos ellenőrzéssel biztosítják a kézikönyvben leírtak betartását.
Egy franchise hálózattól kulcsrakész know-how-t kapsz, amelyben minden szabályozva lesz, nem dönthetsz a saját hatáskörödben például az alkalmazottak munkaruhájáról vagy az egység megjelenéséről. Ennek az előnye, hogy egy induló vállalkozással szemben könnyebb egy franchise egység elindítása és működtetése, azonban ez a kreatív szabadság és az önálló innováció feláldozását is jelenti egyben.
Az átvevők szabadságát a különböző hálózatok eltérő mértékben korlátozzák. Azok partnerjelöltek sem feltétlen vannak egyedül, akik autonómiára vágynak és saját hatáskörben akarnak dönteni minél több dologban. Egyes hálózatoknál például a lokális marketing teljes egészében a partnerre hárul, míg néhány franchise esetében a partner semmilyen önálló marketinget nem folytathat és az teljes egészében a központ feladata. Ezek a különbségek már a korai szűrés és kapcsolatfelvétel alkalmával kideríthetőek.
Fotók: huntersrace.com
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Miért vallanak kudarcot a vállalkozások?
/2021.05.11.
Egy vállalkozás túlélését sokszor nem egy jó ötlet, hanem egy jó üzleti terv teszi lehetővé.
Nehéz pontosan megmondani, hogy mekkora összeget kell különböző marketing eszközökre költeni egy franchise partner megszerzéséhez. Ám most egy amerikai kutatás megpróbál tiszta vizet önt a pohárba.
Összeszedtük azokat a tényezőket, melyekre érdemes figyelni mindenkinek, aki egy franchise rendszerhez való csatlakozásban gondolkodik.
Ezeket a kérdéseket mindenképpen tegye fel a csatlakozást megelőzően.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
legolvasottabb
Mennyibe kerül egy McDonald’s?
/2022.02.02.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...