Eljött volna az e-learning rendszerek korszaka?
A koronavírus elérte azt, amit az elmúlt évtized digitalizációs trendjei se tudtak kierőszakolni a vállalkozói szektorból. Végül nem a vezérigazgató vagy az informatikai vezető volt, aki az online szférába kényszerítette a cégeket, hanem egy vírus. Habár egy elkerülhetetlen folyamatról van szó, érdemes górcső alá venni, hogy a különböző cégeknél hogyan ment végbe.
Fontos külön választani a franchise rendszerekben bekövetkezett tartós és ideiglenes változásokat. Egy új franchise átvevő kiválasztásának folyamata például tradicionálisan személyesen történt eddig. A találkozó lehetőséget adott a rendszergazdának arra, hogy a lehető legpontosabban kiértékeljék leendő partnerüket. A karantén alatt ez a folyamat az online térbe szorult, a személyes meetingekből Zoom találkozók lettek. Habár ez mindkét fél számára hatékonyabbá tette a folyamatot, valószínűtlen, hogy így marad a jövőben is. Egy online meeting sajnos nem tudja kiváltani a leendő átvevővel töltött akár több órányi személyes találkozót, sokkal kevesebb a lehetőség a nonverbális kommunikációra.
Vannak azonban fejlesztések, amelyek valószínűleg a hálózatokkal maradnak. A központban vagy egységben történő oktatás eddig az átvevők betanításának gerince volt olyannyira, hogy egészen a karantén-helyzetig a legtöbb rendszergazdánál – különösen külföldön – kötelező volt a részvétel. Habár az e-learning rendszerek vagy LMS-ek (learning management system) eddig is több hálózatnál használatban voltak. Az elmúlt évtized, de leginkább az utóbbi hónapok fejlesztéseinek köszönhetően azonban tovább nőtt a súlyuk az oktatási anyagukban.
Egy több hónapos karantén helyzet és az otthoni bezártság normalizálta a távoktatást. Az átvevők részéről is egyre nagyobb az igény egy digitális tananyagra, amely könnyen elérhető és mindenki a saját tempójában haladhat vele. Talán a legnagyobb ellenérv a költség, egy egyedi e-learning rendszer elkészítése akár milliókba is kerülhet, ezért gyakran csak a nagyobb hálózatok rendelkeznek vele. Ám mára a piacon számos jó, előre elkészített szoftver érhető el.
Fontos megjegyezni, hogy egy e-learning rendszer nem csupán a partnerjelöltek oktatására alkalmas. Egy alkalmazottak számára készülő platform külön értéket jelent egy franchise rendszerben hiszen komoly terhet vesz le az átvevők válláról, ha az oktatás egy részét automatikusan végezhetik a munkatársak.
Amennyiben az Önök vállalkozásában is felmerült egy jól működő online tananyag kialakítása, keresse meg irodánkat. Ötletekkel, tanácsokkal, kivitelezéssel tudjuk segíteni munkáját.
Fotó: John Schnobrich
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
legolvasottabb
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...