5 jótanács, mielőtt saját franchise hálózatot indítanál (3. rész)
1. A minőség rovására menne a franchise?
Az egyik leggyakoribb félelem az induló hálózatokban a minőség romlása. Egyetlen partner hibájából egész hálózatok bedőlhetnek. Az ebből fakadó kockázatokat megfelelő ellenőrzéssel csökkenteni lehet, de teljesen megelőzni nem. Habár a partnerek elhivatottak a termék/szolgáltatás iránt, hiszen a saját befektetésükkel játszanak, még sem egyezik meg feltétlenül az elkötelezettségük a rendszergazdáéval, aki megálmodta a koncepciót. A minőség minimális csökkenése a legtöbb hálózat életében természetes és belefér, az azonban szektoronként és koncepciónként változó lehet, hogy mennyire csökken a kínálat minősége franchise-ban. Egy magas szaktudást igénylő, komplikált tanácsadói szolgáltatás például sokkal nagyobb mértékben fog romlani a partnerek keze alatt, mint egy tömeggyártott, előre elkészített termék viszonteladása.
2. Mik a hosszútávú céljaid?
Hogyan képzeled el a vállalkozásod jövőjét 10-15 év múlva? Ha a hálózatépítés nem feltétlen tartozik a céljaid közé, nem akarsz 10 év múlva is a központban dolgozni vagy a partnereket támogatni, akkor nem biztos, hogy alkalmas leszel a hálózatalapításra. Egy franchise indítása hosszútávú terv, és úgy érdemes vele számolni, hogy a korábbi pontokban megfogalmazott dolgok a következő 10-15 évre legalább – de inkább tovább – érvényesek lesznek. Mielőtt hálózatot indítanál, érdemes leülni és kidolgozni egy hosszútávú, általános tervet, amellyel számolni tudsz.
3. Jövedelmező lenne a partnerkapcsolat mindkét fél számára?
A franchise egy üzleti alapú partnerkapcsolat, amely – ideális esetben – mindkét fél számára előnyökkel jár. A hálózathoz való csatlakozáshoz a megfelelő feltételeket kell kínálni, a kapcsolat nem lehet egyoldalú és nem feltétlenül elég, csak ha jövedelmező a vállalkozásod. Vannak hálózatok, ahová nem feltétlenül csak az anyagi megtérülésért csatlakoznak az átvevők,hanem valami mást is keresnek – élvezetet, érzelmileg kötődnek a vállalkozáshoz, beleszerettek vagy csupán önműködő és nem kell vele foglalkozniuk, számtalan oka lehet egy átvevőnek a csatlakozásra, csak az a kérdéses, hogy biztosítani tudod-e Őket a belépőknek.
4. Van egy jó történeted?
A sikeres terjeszkedés kulcsa – a megfelelő kapcsolati háló hiányában - egy agresszív marketing kampány. De nem elég ha milliókat költesz Facebook hirdetésekre, a sablon szövegek nem fogják megérinteni a vállalkozókat, márpedig ha azt akarod, hogy milliókat bízzanak a koncepciódra, akkor nagyon meg kell Őket érinteni. A legnagyobb hálózatok is egy jó sztorival indultak. Lehet, hogy valamilyen új szolgáltatást kínálsz, egyedi a vállalkozásod vagy gyorsan terjeszkedsz, a lényeg, hogy egy történetet építs az erősségeidre, amivel meg tudod mozgatni a partnerjelölteket
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Egy érdekes megfigyelés állhat egyes szolgáltatások sikere mögött.
A sikeres marketing elengedhetetlen eleme, hogy fel tudjuk tenni a megfelelő kérdéseket. Minden kérdés egy spektrumon helyezkedik majd el attól függően, hogy mennyire cél- vagy kivitelezés-orientált.
Mi választja el az hagyományos vállalkozásokat a franchise-tól.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó EverDerm élvonalbeli technológiák alkamazásával, már-már futurisztikus kezelések segítségével különbözteti meg magát más, hagyományos szépséggel foglalkozó cégtől.
A Magyar Franchise Szövetség márciusban ismét megrendezi a nagysikerű franchise képzését. Az előadásokon a résztvevők megismerkednek a franchise rendszer alapjaival, működésével, a sikeres hálózatépítéssel, a kézikönyvek elkészítésével és a partnerkeresés fortélyaival.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2024. április 4-én megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...