5 jótanács, mielőtt saját franchise hálózatot indítanál (3. rész)
1. A minőség rovására menne a franchise?
Az egyik leggyakoribb félelem az induló hálózatokban a minőség romlása. Egyetlen partner hibájából egész hálózatok bedőlhetnek. Az ebből fakadó kockázatokat megfelelő ellenőrzéssel csökkenteni lehet, de teljesen megelőzni nem. Habár a partnerek elhivatottak a termék/szolgáltatás iránt, hiszen a saját befektetésükkel játszanak, még sem egyezik meg feltétlenül az elkötelezettségük a rendszergazdáéval, aki megálmodta a koncepciót. A minőség minimális csökkenése a legtöbb hálózat életében természetes és belefér, az azonban szektoronként és koncepciónként változó lehet, hogy mennyire csökken a kínálat minősége franchise-ban. Egy magas szaktudást igénylő, komplikált tanácsadói szolgáltatás például sokkal nagyobb mértékben fog romlani a partnerek keze alatt, mint egy tömeggyártott, előre elkészített termék viszonteladása.
2. Mik a hosszútávú céljaid?
Hogyan képzeled el a vállalkozásod jövőjét 10-15 év múlva? Ha a hálózatépítés nem feltétlen tartozik a céljaid közé, nem akarsz 10 év múlva is a központban dolgozni vagy a partnereket támogatni, akkor nem biztos, hogy alkalmas leszel a hálózatalapításra. Egy franchise indítása hosszútávú terv, és úgy érdemes vele számolni, hogy a korábbi pontokban megfogalmazott dolgok a következő 10-15 évre legalább – de inkább tovább – érvényesek lesznek. Mielőtt hálózatot indítanál, érdemes leülni és kidolgozni egy hosszútávú, általános tervet, amellyel számolni tudsz.
3. Jövedelmező lenne a partnerkapcsolat mindkét fél számára?
A franchise egy üzleti alapú partnerkapcsolat, amely – ideális esetben – mindkét fél számára előnyökkel jár. A hálózathoz való csatlakozáshoz a megfelelő feltételeket kell kínálni, a kapcsolat nem lehet egyoldalú és nem feltétlenül elég, csak ha jövedelmező a vállalkozásod. Vannak hálózatok, ahová nem feltétlenül csak az anyagi megtérülésért csatlakoznak az átvevők,hanem valami mást is keresnek – élvezetet, érzelmileg kötődnek a vállalkozáshoz, beleszerettek vagy csupán önműködő és nem kell vele foglalkozniuk, számtalan oka lehet egy átvevőnek a csatlakozásra, csak az a kérdéses, hogy biztosítani tudod-e Őket a belépőknek.
4. Van egy jó történeted?
A sikeres terjeszkedés kulcsa – a megfelelő kapcsolati háló hiányában - egy agresszív marketing kampány. De nem elég ha milliókat költesz Facebook hirdetésekre, a sablon szövegek nem fogják megérinteni a vállalkozókat, márpedig ha azt akarod, hogy milliókat bízzanak a koncepciódra, akkor nagyon meg kell Őket érinteni. A legnagyobb hálózatok is egy jó sztorival indultak. Lehet, hogy valamilyen új szolgáltatást kínálsz, egyedi a vállalkozásod vagy gyorsan terjeszkedsz, a lényeg, hogy egy történetet építs az erősségeidre, amivel meg tudod mozgatni a partnerjelölteket
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Gyakran halljuk, hogy a mai fiatalok lusták nem dolgoznak, és azt is, hogy lehetetlen velük dolgozni, lakást venniük, továbblépniük, de melyik igaz, ha egyáltalán bármelyik az?
Biztonságos üzlet a franchise? Új irányelvek az európai piacon
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Egy jól működő vállalkozást szeretnél franchise rendszerré alakítani és terjeszkedni? Íme néhány fontos szempont, amit érdemes figyelembe venned egy franchise koncepció kialakításakor.
legolvasottabb
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...