Megbukott a Starbucks versenytársa

Még az év elején írtunk a Luckin Coffee-ról, a hálózat akkor még 4500 egységgel működött Kínában, míg a Starbucks-nak csak 4300 kávézója volt. Nagyon úgy látszott, hogy legalábbis hazai pályán a kínai kávézólánc átveszi a piacot az amerikai franchise-tól. Azóta viszont úthengerként ment át az országon a koronavírus, amely megtépázta az éttermi szektort.
A Luckin Coffee 2019 májusában lépett tőzsdére és 2020 januárjáig sikeres utat járt be. Megduplázta az árfolyamát, és nagyon úgy tűnt, hogy egy új, komoly szereplője lesz kávézó piacnak. Aztán a februári koronavírus híreket követve kiderült, hogy pénzügyi adatokat hamisítottak. Ennek következtében az árfolyam a 40 dolláros csúcsról, alig másfél dollárra zuhant, májusban pedig megkapták az első figyelmeztetést, hogy meghamisított adatok miatt kivezetik őket a tőzsdéről.
A sikersztoriból lett horrortörténet egy 89 oldalas jelentéssel kezdődött, amely még januárban vetett fényt a hálózat gyengeségeire. Abban nem egy innovatív kávéláncként, hanem sokkal inkább egy agresszív, árversennyel nyerészkedő vállalkozásként jellemezték, amely ingyen kávéval és kávékuponokkal próbálta megnyerni a kínai fogyasztókat. Persze az így kialakuló minimális árrés mellett nehéz volt nyereségesen működni, így aztán a 645 millió dolláros tőkebevonás után a cég elkezdte hamisítani a pénzügyi adatait, hogy életképes maradjon a tőzsdén.
A Luckin Coffee először tagadta a vádakat, de a koronavírus lecsengése után áprilisban mégis saját közleményben igazolta a történteket, miután kiderült hogy a felsővezetés több tagja is szerepet vállalt a csalásban. Az adathamisítással mintegy 310 millió dollárral duzzasztották meg a forgalmukat. A vezérigazgató-helyettes ráadásul saját cégeinek adott el nagy mennyiségben kávékupont, amivel szinten tudta tartani a forgalmi adatokat. A bejelentés után rögtön le is cserélték a vezérigazgatót és a csalásban érintett munkatársakat.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

2020 nem csak a koronavírus éve volt, a karantén hatására felgyorsuló technológiai innováció nyomot hagyott a piacokon.
Az amerikai franchise hálózat ma mutatta be az új logóját, mely illeszkedik az elmúlt évek minimalista trendjébe.
Hazánkban viszonylag átlagos marketingpolitikát folytat a Burger King, az étteremlánc otthonában azonban a furábbnál-furább reklámokkal bombázzák a fogyasztókat.
Magyarországon csak nemrég kezdődtek meg a lezárások, de már most érezni a vírus gazdasági hatásait. Hogyan változtathatja meg ez a McDonald's stratégiája a jövőben?
Lavotha Ildikó a világ 100 legbefolyásosabb női között a franchise szektorban.
legolvasottabb

Még azok a vállalkozók sem számíthatnak 100%-os százalékos sikerre, akik úgy döntenek, hogy franchise-ba kezdenek. Egy cég kudarcának számtalan akadály lehet, ám a leggyakrabb hibák elkerülésével hatalmas lépést tehetünk a siker felé.
Közép-Európa egyik legnagyobb étteremoperátora 144 Starbucks kávézóval bővítheti tovább hálózatát. Szlovákiába is belépnek.
A nemzetközi tapasztalatok szerint a franchise-vállalkozásban lépő félnek általában a már befutott márkanév használata és a rendszer tapasztalt tagjainak szakmai támogatása mellett a csődre mindössze öt százalék esélye marad.
Mi különbözteti meg a kiemelkedően sikeres vállalkozókat társaiktól? Vannak bizonyos tulajdonságok, amikkel mindannyian rendelkeznek?
Összeszedtük azokat a tényezőket, melyekre érdemes figyelni mindenkinek, aki egy franchise rendszerhez való csatlakozásban gondolkodik.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...