Válságkezelési stratégiák és jogi kérdések a koronavírus hatásainak kezelésére
Negyedik alkalommal került megrendezésre a franchise webinar, melyen a részvétel díjmentes volt, hiszen a szövetség célja, hogy ezzel az eseménnyel is támogassa a franchise szektor szereplőit.
Ezúttal a Borháló alapítója, Kathona Krisztián, Kozma Zoltán, a DLA Piper Hungary jogi tanácsadója és Pálkövi Anita, a Mr. Jeff értékesítési vezetője tartott előadást.
Témaindítóként Pálkövi Anita a Mr. Jeff stratégiájáról számolt be - a jelenlegi helyzetre való átállás gördülékenyen ment a hálózatnak. A cég tevékenysége eddig is az online térre koncentrálódott, így adottak voltak az eszközök a homeworking-hez, habár az üzleteik nagy részét be kellett zárniuk a helyi kormányok vagy éppen az átvevők döntései alapján. Ebben a helyzetben sem állt le viszont az értékesítés, a hálózat tovább kereste a partnereket és felgyorsították az indonéz, illetve amerikai piacon való terjeszkedést. A jelentkezők száma ugyan megnőtt a vírus kitörése óta, a jellemző hozzáállás viszont inkább érdeklődésbe, megfigyelésbe ment át, a vállalkozók többsége inkább kivár és csak próbaként vette fel a kapcsolatot a céggel.
A Borháló megerősítette a marketing csatornáit a járvány ideje alatt és kibővítették a házhozszállítási tevékenységet is. Kathona Krisztián, a hálózat alapítója lehetőségként tekint a jelenlegi helyzetre, hiszen az ilyen kaotikus gazdasági környezetben gyakran születnek új hálózatok, amik sokan erősebben jönnek ki a krízisből. A Borháló Franchise Tanácsa tovább működött a karantén helyzet után és hetente online meetingek keretében egyeztettek a problémákról. A hálózat célja, hogy egy élményalapú megközelítést kínáljanak a fogyasztóknak, ne csak termékként gondoljanak a borra. Emiatt a jelenlegi helyzetben kiemelt szerepet kaptak például az online borkostolók. Ezeket a rendezvényeket szériában folytatták az elmúlt időszakban, mellyel mostanra több, mint 4000 látogatót szereztek a hálózatnak.
Kozma Zoltán, a DLA Piper ügyvédje a jelenlegi viharos jogi helyzetről beszélt. A szerződéses kapcsolatok egyidejűleg megzuhantak, ahogy a franchise hálózatok vitába kerültek bérbeadókkal, illetve az átvevők a rendszergazdákkal. A tapasztalat az, hogy sok franchise szerződés nem volt felkészítve a jelenlegi helyzetre, nem voltak vis maior rendelkezések. Ahol pedig nem volt, ott az átvevők diszkréciójától függött a válasz lépés, lehet ugyan hivatkozni ellehetetlenülésre, de ez nem áll minden vállalkozó érdekében. A jelenlegi helyzetben tanácsos hideg fejjel gondolkodni és nem egyből a jogi eszközökhöz nyúlni. A leghatékonyabb a jogi kereteken kívül, személyes levelezéseken és tárgyalásokon keresztül rendezni a helyzetet, közös megoldást találni. Külön probléma volt az elektronikus aláírás megoldása több cégnél, hiszen hirtelen otthon ragadtak a munkavállalók és az online kereskedelemmel összefüggő jogi kérdések is megszaporodtak.
A rendezvényen felszólalt még Csitári Gyula, a Logiscool ügyvezetőigazgatója. A Logiscool is pozitívan kezelte a jelenlegi helyzetet, hiszen programozóiskola révén adott volt a technológiai háttér és gyorsan át tudtak állni a távmunkára. A táborokat és iskolába járást online tantervvel helyettesítették, amely szintén sikeresnek bizonyult.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Gyakran halljuk, hogy a mai fiatalok lusták nem dolgoznak, és azt is, hogy lehetetlen velük dolgozni, lakást venniük, továbblépniük, de melyik igaz, ha egyáltalán bármelyik az?
Biztonságos üzlet a franchise? Új irányelvek az európai piacon
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Egy jól működő vállalkozást szeretnél franchise rendszerré alakítani és terjeszkedni? Íme néhány fontos szempont, amit érdemes figyelembe venned egy franchise koncepció kialakításakor.
legolvasottabb
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...