Hogyan tudnak újra indulni a hálózatok a koronavírus után? (2. rész)

Bubbles
Bubbles / A hálózat kommunikációjában központi szerepet kap a koronavírus miatti online térbe való áthelyezkedés
Hétfő
2020.05.25.
Milyen stratégiát, illetve lépéseket kell követnie a hálózatoknak, ha sikeresen szeretnének újra indulni?
 

Oktatás

A létszámleépítések után az újra betanítás is kihívás lesz. Az összes franchise átvevőnél, ahol elbocsátások történtek, majd egyszerre fognak a központhoz fordulni az új alkalmazottak oktatása miatt. Erre a hirtelen igényre előre fel kell készülni, különben a hálózat képzett munkaerő nélkül marad, ami hosszútávú image romláshoz és elégedetlen fogyasztókhoz vezethet. A szituációra megoldást jelenthet egy új online képzési infrastruktúra kiépítése oktató videókkal, vagy helyi oktatók kiképzése a központban, akik aztán tovább képezhetik az egységek személyzetét.

Beszerzés

Az ellátási lánc is a feje tetejére fordult, egészen a termelőkig megváltozott a helyzet. Beszélni kell a szállítókkal és ahol szükséges alternatívákat kell találni olyan termékekre, amelyek nem állnak többé rendelkezésre vagy más gyártja. Megoldást jelenthet a termékkínálat fejlesztése, hogy cseretermékekkel is fenntartható legyen vagy a partnerek részéről helyi beszállítók keresése, így a működés továbbra is zökkenő mentesen fenntartható. A lehető legjobban le kell egyszerűsíteni az igényeket, hogy csökkent kínálat mellett is kielégíthetőek legyenek.

Újra nyitási kézikönyv

Problémás lehet ugyanakkor, hogy a fogyasztók nyitáskor ugyanazt a minőséget, hatékonyságot és kiszolgálást fogják elvárni, amihez már hozzászoktak. A fentiek miatt viszont ez nem feltétlen lesz kivitelezhető. A hálózatoknak érdemes megfontolnia egy átmeneti újra nyitási kézikönyv készítését, amely alapján a partnereik fokozatosan alkalmazkodni tudnak a megváltozott helyzethez. Ebben a dokumentumban lehet határidő mellett különböző stratégiákat körvonalazni, új higiéniai szabályokat bevezetni, marketing és promóciós eszközöket átadni az átvevőknek.

Kommunikáció

Most a legfontosabb az információcsere és kapcsolattartás a partnerekkel. A központi kommunikációnak ténylegesnek, támogató- és pozitív hangneműnek kell lennie. Meg kell értetni az átvevőkkel, hogy a központ törődik velük és keresi a megoldásokat. A jelenlegi helyzetben megszaporodó negatív kommentek a hálózat csökkenő teljesítményéről hosszútávon csak destruktív hatást fejtenek ki, az ilyen kommunikációt kerülni kell. A meglévő csatornákat két irányban kell működtetni, nem elég csak az, ha a központ információkat közöl, lehetőséget kell adni arra, hogy a partnerek részt vegyenek a kommunikációban és kialakuljon a párbeszéd


Franchise tanácsadó

népszerű a fórumban

Az értékváltás szükségessége

Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.10.26.
Új támogatás innovatív kkv-knak

Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.12.
Fiatal vállalkozók támogatása

Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.01.
Még gyerekcipőben

A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.14.
A hónap végéig nevezhet honlapjával

Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.08.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Kedves Mihály!   Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.24.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.23.
Eladó a MosóMedve Wash&Dry

4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten:   III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...

4 hozzászólás
utolsó 2013.11.10.