Hogyan tudnak újra indulni a hálózatok a koronavírus után? (2. rész)
Oktatás
A létszámleépítések után az újra betanítás is kihívás lesz. Az összes franchise átvevőnél, ahol elbocsátások történtek, majd egyszerre fognak a központhoz fordulni az új alkalmazottak oktatása miatt. Erre a hirtelen igényre előre fel kell készülni, különben a hálózat képzett munkaerő nélkül marad, ami hosszútávú image romláshoz és elégedetlen fogyasztókhoz vezethet. A szituációra megoldást jelenthet egy új online képzési infrastruktúra kiépítése oktató videókkal, vagy helyi oktatók kiképzése a központban, akik aztán tovább képezhetik az egységek személyzetét.
Beszerzés
Az ellátási lánc is a feje tetejére fordult, egészen a termelőkig megváltozott a helyzet. Beszélni kell a szállítókkal és ahol szükséges alternatívákat kell találni olyan termékekre, amelyek nem állnak többé rendelkezésre vagy más gyártja. Megoldást jelenthet a termékkínálat fejlesztése, hogy cseretermékekkel is fenntartható legyen vagy a partnerek részéről helyi beszállítók keresése, így a működés továbbra is zökkenő mentesen fenntartható. A lehető legjobban le kell egyszerűsíteni az igényeket, hogy csökkent kínálat mellett is kielégíthetőek legyenek.
Újra nyitási kézikönyv
Problémás lehet ugyanakkor, hogy a fogyasztók nyitáskor ugyanazt a minőséget, hatékonyságot és kiszolgálást fogják elvárni, amihez már hozzászoktak. A fentiek miatt viszont ez nem feltétlen lesz kivitelezhető. A hálózatoknak érdemes megfontolnia egy átmeneti újra nyitási kézikönyv készítését, amely alapján a partnereik fokozatosan alkalmazkodni tudnak a megváltozott helyzethez. Ebben a dokumentumban lehet határidő mellett különböző stratégiákat körvonalazni, új higiéniai szabályokat bevezetni, marketing és promóciós eszközöket átadni az átvevőknek.
Kommunikáció
Most a legfontosabb az információcsere és kapcsolattartás a partnerekkel. A központi kommunikációnak ténylegesnek, támogató- és pozitív hangneműnek kell lennie. Meg kell értetni az átvevőkkel, hogy a központ törődik velük és keresi a megoldásokat. A jelenlegi helyzetben megszaporodó negatív kommentek a hálózat csökkenő teljesítményéről hosszútávon csak destruktív hatást fejtenek ki, az ilyen kommunikációt kerülni kell. A meglévő csatornákat két irányban kell működtetni, nem elég csak az, ha a központ információkat közöl, lehetőséget kell adni arra, hogy a partnerek részt vegyenek a kommunikációban és kialakuljon a párbeszéd
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Októberben került sor a varsói franchise expóra, Kelet-Közép-Európa legnagyobb ilyen jellegű kiállítására. De jövő év elején sem áll meg az élet külföldön.
legolvasottabb
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó MozgásKlinika lehetővé teszi az izületi fájdalmak hatékony, tartós kezelését - többek között ennek is köszönheti a hálózat robbanásszerű növekedését.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...