Hogyan tudnak újra indulni a hálózatok a koronavírus után? (1. rész)

Egy teljes gazdasági év tekintetében a koronavírus által előidézett karantén viszonylag rövid időnek számít, hiszen már egy hónap után sok országban a nyitást fontolgatják. Az újra indulás nehézsége a hirtelen és drasztikus megállásban rejlik. A nyitáshoz a hálózatoknak számos dolgot újra kell majd gondolni, a társadalmi változások és egyedi szituáció miatt nem lesz egyetlen minden üzleti modellre alkalmazható megoldás.
Nyitási terv
Először is egy újra nyitási terv kell, majd pedig a franchise központ újraépítése, a krízishelyzetben ugyanis sok hálózat először itt csökkentette le a kapacitását takarékossági célokból. Ha meg van a terv, akkor a központban dolgozókra hárul majd a feladat, hogy koordináljanak a partnerekkel az új stratégiáról. Egy erős központi támogatás nélkül, a franchise átvevők nem fognak tudni mindig alkalmazkodni az egységüket körülvevő megváltozott környezetre, így például a vidéki partnereknek gyakran más tanácsra és támogatása van szüksége, mint egy belvárosban üzemeltető átvevőnek.
Jogi háttér
A jogi helyzet különösen viharos lesz az újra nyitásokkor. Sok hálózatnak, különösen az indulók esetében nincs felkészítve a franchise szerződése, hogy hirtelen bezárásokat, majd újra nyitásokat is kezelni tudja. Ennek a kockázatnak a kezelésére külön jogi háttérrel kell készülni.
Új eszközök és gondolkodásmód
A hálózatoknak olyan új eszközöket és megoldásokat kell bevetni, amelyekre eddig nem volt szükség. Érdemes kialakítani egy prioritási listát és azonosítani a szükséges költségeket és emberi erőforrásokat. Rövidtávon előtérbe kerül a fenntarthatóság, a korábbi gondolkodásmódot és rendszereket ennek megfelelően kell átalakítani. Arra lehet számítani, hogy a végleges bezárások közepette sok hálózatban megnő a multi-unit átvevők aránya, hiszen nekik nagyobb alkuerejük lesz a franchise központokkal való tárgyalásokban, illetve nagyobb tőkével és tapasztalattal is rendelkeznek.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Balloide-Photo héliummal töltött, rögzített ballonokat használ légifelvételek készítésére, ami legális és zajtalan alternatívát kínál a drónokkal szemben egész Európában.
A TikTok, több mint egymilliárd felhasználójával, mára sokkal több lett, mint egy szórakoztató alkalmazás. Fedezd fel, hogyan vált a platform valódi, fizikai üzletekből álló franchise hálózatok ugródeszkájává!
Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
legolvasottabb

Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...