Amerikai válságkezelési stratégiák
Xponential Fitness
A nyolc fitnesz brandet tömörítő vállalatot komoly kihívás elé állította a koronavírus, hiszen a járvány miatt lényegében valamennyi egységük bezárt. Az Xponential Fitness elsődleges célja az volt, hogy a vendégeiknek biztosítani tudják a mozgás lehetőségét ebben a nehéz időszakban is, emellett pedig a partnereik se essenek el minden bevételi forrástól. A hálózat egy teljesen új szolgáltatást indított, melynek köszönhetően a vendégek részt vehetnek otthon online az edzéseken. Emellett számos díjcsökkentést is kezdeményeztek, a marketing díjakat 50%-al mérsékelték, valamennyi, a szállítás során felmerülő költséget pedig átvállalta a franchise központ. Szintén segítettek minden átvevőnek az előnyösebben bérleti díjak kialkudásában, illetve egyéb fix költségek lefaragásában is - tette hozzá Anthony Geisler, a franchise hálózat alapítója és vezérigazgatója.
British Swim School
A 200 uszodával rendelkező British Swim School-t nagyon erősen érinti a válság, hiszen minden egységüket be kellett zárniuk. A hálózat egészen a helyzet normalizálódásáig elengedte a partnerek számára az összes fizetési kötelezettséget, ide értve a royalty-t, és a különböző marketing-, illetve technológiai szolgáltatások díját, ezzel is csökkentve a partnerekre nehezedő terheket. Minden átvevőnek segítünk abban, hogy a járványhelyzet végéig kedvezőbb bérleti feltételeket tudjanak kialkudni, illetve hogy minden költségüket a lehető legalacsonyabb szintre tudják csökkenteni - mondta Kevin Wilson, a hálózat vezérigazgatója.
Cousins Subs
A 127 egységgel rendelkező amerikai gyorsétterem már a járványhelyzet elején lefelezte a havi royalty-t, emellett pedig jelentősen csökkentette az átvevők által fizetendő marketing és technológiai hozzájárulás mértékét. A hálózaton belül állandó a kommunikáció a partnereket és a központ között, folyamatosan tájékoztatjuk őket a legújabb változásokról, amelyek érintik a franchise szektort nyilatkozta Christine Specht vezérigazgató.
Rave Restaurant Group
A világszerte több mint 250 pizzériával rendelkező csoport azonnal felülvizsgálta a korábbi terveket és komoly központi marketing kampányba kezdett annak érdekében, hogy jelentősen növelje a partnerei értékesítéseit. "Emellett jelentős árkedvezményt tudtunk elérni beszállítóinknál, így a franchise átvevők költségei csökkentek. Jelenleg ezen az új, a járvány miatt összezsugorodott piacon óriási harc folyik a vásárlókért, ezért minden megteszünk, hogy partnereik maximalizálni tudják a bevételeiket. Mind helyi szinten, mind pedig országos szinten számos kampányt indítottunk. Új ajánlatokat készítünk, melyekkel kifejezetten a karanténba kényszerült embereket céloztuk meg, ezek annyira bejöttek, hogy ma már az összes online eladásaink 40%-át teszik ki." mondta Brandon Solano vezérigazgató, majd hozzá tette: "Nagyon sok jó ötletet kaptunk közvetlenül az átvevőktől, melyeket az egész rendszerre át tudtunk ültetni."
Folyamatosan kommunikál a franchise központ a partnerekkel az új marketing kezdeményezésekről, a várható változásokról és azok dinamikájáról, illetve az új jogszabályok rájuk gyakorolt hatásáról, beleértve azt is, hogy miként lehet pályázni a különféle állami támogatásokra.
AdvantaClean
A majd’ 230 egységgel rendelkező, épület felújításokkal, légtisztítással és ventillációval foglalkozó hálózat, közel megduplázta a nagy cégektől érkező megrendeléseit. Sok vállalat most határozott úgy, hogy az eddig halogatott döntéseket meghozzák és rendbe teszik irodájukat/telephelyüket magyarázza Bryan Bennett, az AdvantaClean elnöke. Emellett hatékonyabbá tették a franchise központ működését, így megelőzve a válság miatt esetlegesen fellépő likviditási problémákat. Az egész hálózatra kiterjedő beszerzési programot indítottunk el, hogy folyamatosan biztosítani tudjuk a partnereik számára a védőfelszereléseket, illetve a munkájuk elvégzéséhez szükséges eszközöket.
forrás: franchising.com
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...