Ingatlanbérlés franchise-ban?
Sokáig a WeWork-dráma határozta meg a közösségi irodák piacát. A cég részvénykibocsátása tragikusan sikerült és a dolgozók a társalapító kirúgását is követelték. Akkor se javult a cég helyzete, amikor 2019 szeptemberében végül a növekvő nyomás hatására végül kilépett az alapító Adam Neumann. A WeWork kudarca a mai napig megosztja a piacot, amelynek előreláthatólag így is nagy problémát okoz majd a közelgő recesszió.
Amíg a WeWork lelassul és piaci részesedése tovább zsugorodik, az egyik legfontosabb versenytársa, az IWG tovább folytatja térnyerését. A hasonlóan közösségi irodákat üzemeltető csoport a franchise üzleti modell segítségével gyorsítaná fel az iparág fejlődését.
Az 1989-ben alapított iroda-üzemeltető több, mint 30 éve, 5 márkával vannak jelen a piacon: Regus, Regus Signature, Spaces, HQ és No18. Az IWG vezetői úgy gondolják, hogy a rugalmas munkahely egy recesszió-biztos megoldás ami védelmet nyújt a fluktuáló piacon.
A Londoni tőzsdén is bejegyzett cégnek több jelenleg, 3400 egysége van 1100 városban, 120 országban.
A cégbevétele jelenleg - amely az ázsiai térségben például 2018-ban elérte a 368 millió fontot - főleg a privát irodák kiadásából származik, habár az értékteremtő profitcsatornáik fejlesztésén is dolgoznak. Ilyen bevételi forrás például az irodákban használatba vett szolgáltatásokért fizetett bérleti díj. Továbbá elkezdték fogadni a céges rendezvényeket és nagyobb találkozókat is irodáikban.
A múltban problémát okozhatott a kis- és közepes vállalkozásoknak a lokáció megtalálása találkozóik és rendezvényeik számára, mert egy viszonylag szűk piacról volt szó. A legtöbben a helyi hotelek konferencia termeibe kényszerültek, ezt az űrt hivatott kitölteni az IWG.
Az IWG piacelsőként terjeszkedik franchise-ban, mellyel a cégcsoport térnyerését szeretnék felgyorsítani, ugyanakkor egy jövedelmező befektetési lehetőséget biztosítanának egy átfogó támogatási rendszerrel és csökkentett kockázati tényezőkkel befektetőik számára.
A szerződés aláírástól számítva akár fél éven belül is nyithatnak a partnerek, amely szintén gyorsnak számít a franchise iparban. A központ pedig folyamatos támogatást nyújt az átvevők számára többek között a lokáció választásban, az irodák kialakításában, árazási stratégia megtervezésében és az alkalmazottak képzésében.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
legolvasottabb
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...