Hogyan készülhetnek fel az éttermek a koronavírusra? (1. rész)
A koronavírus máris megbénította a turisztikai szektort, a tőzsde bezuhant és már az éttermek is kezdik érezni a hatásokat.
Mostanra már több, mint 230.000 megbetegedésről tudunk globálisan, ebből még 73 van csak Magyarországon, de a tendenciák alapján több megbetegedésre is számíthatunk.
Habár egyenlőre az éttermeket nem kötelezték zárva tartásra hazánkban, a nemzetközi tendenciákat látva ez már csak napok (maximum hetek) kérdése. Az európai túrizmust eddig kisebb mértékben érintette a koronavírus Kínához képest, hiszen a szektor februárban még jó számokat produkált. Ám minden bizonnyal a következő 2-3 hónap szinte teljes leállást fog hozni a hazai turisztikai, illetve vendéglátó ipari egységeknek. A kínai tapasztalatok alapján csak azok az éttermek képesek működőképesek maradni hosszútávon, akik átállnak a kiszállításra.
Ám mit tehetnek azok az egységek, melyek a következő napokban és hetekben még nyitva tartanak?
Elsődleges a biztonság
A koronavírus elsősorban cseppfertőzéssel terjed, de a légneművé váló részecskék miatt akár a légtérben is veszélyes lehet. A könnyű terjedés miatt előtérbe kerül, hogy az éttermek higiénikus környezetet tartsanak fent, hiszen ha egy fertőzött kolléga rengeteg vendéget meg tud fertőzni.
Ebben a környezetben a legfontosabb odafigyelni a higiéniára. Az munkatársaknak érdemes külön oktatást tartani a változó munkakörülményekről és azokat szigorúan betartatni. A CDC például 20 másodperces kézmosást javasol. A vendéglátói szektorban különösen ajánlott az ékszereket levenni kézmosás előtt és a körmök alatt is fertőtleníteni, különösen ha az alkalmazott a konyhán dolgozik.
Meglepő módon a hivatalos források előnyben részesítik a kézmosást a fertőtlenítőszerekkel szemben. Egy alkoholos kézfertőtlenítő akár 5 percig is eltarthat mire sikeresen lebontja a fertőző anyagokat és ez különösen a gyorsan mozgó éttermi környezetben hátrányt jelenthet.
Fontos, hogy a beteg alkalmazottak, kisebb tünet esetén is otthon maradjanak. Folyamatosan fertőtleníteni kell a munkafelületeket is. A CDC hivatalos közleménye szerint eddig nincs bizonyíték, hogy a vírus ételen keresztül is terjedne, az éttermek számára ez fontos tényező, melyet érdemes kommunikálni vendégeik felé, hogy megőrizzék a bizalmat. Ugyanakkor a cseppfertőzés veszélye fennáll a munkavégzés során, így például a vendégekkel való érintkezéskor, készpénz kezelésekor, ezeket követően fontos, hogy mindig kezet mossanak az alkalmazottak.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
legolvasottabb
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...