A franchise helyzete Kínában

Átveheti-e az Egyesült Államoktól a franchise-nagyhatalom szerepét Kína?
Átveheti-e az Egyesült Államoktól a franchise-nagyhatalom szerepét Kína? / Hogyan törhetnek be egy külföldi hálózat a piacra?
Szerda
2019.09.25.
Mire készüljön fel az a hálózat, aki Ázsiában kíván terjeszkedni?
 

A franchise szektor komoly növekedést mutatott az elmúlt évtizedben, a 100 legnagyobb hálózat számai rekordokat döntöttek 2015-ben, először érték el a 63 milliárd dollárt, ezt azonban visszaesés követte 2017-re.

2019 elejére 4,368 hálózat regisztrálta magát, de a nem hivatalos adatok 4,500-nál többet tartanak számon. Ez több mint 400,000 egységet jelent a piacon, ami a világon az egyik legnagyobb.

Átlagosan 90 egység tartozik egy hálózathoz, ami a nyugat-európai országokhoz, vagy az Egyesült Államokhoz képest nagyon kevésnek számít.

A franchise üzletek bevételének visszaesése ellenére a vásárlók száma folyamatosan növekszik, a kínai GDP évente 6-7%-ot emelkedik, a fogyasztás több mint 10%-os ugrást mutat évente. Ez főleg a fogyasztói társadalom kialakulásának a következménye.

A befektetőknek nagy lehetőség Kína, a vásárlók a külföldi brandeket preferálják, de a nagy mennyiségű vásárló nagyon heterogén piacot alkot.

A fogyasztók három jellegzetességét lehet kiemelni: a felső-közép osztályt, ők többségében, drága, magas minőségű szolgáltatásokat veszenek igénybe, mint például az utazás és szórakoztatás.

Az új fiatal vásárlókat, akinek az igényei gyorsan változnak, egyedi, jellegzetes vagy testreszabott termékek és szolgáltatásokra keresnek.

A kínai fogyasztók nagy előnyben részesítik az integrált digitális vásárlási élményeket, az online vásárlást, az új technológiák szélesebb körű hozzáférése miatt.

A hálózatok többféle módot választanak a kínai piacra való belépéshez, néhányan, mint befektetők, vagy exportőrök, beszerzők, vagy franchise hálózat építők jelennek meg. A franchise lehetővé teszi a átvevők számára, hogy használják üzleti modellt, márkát, know-how-t, szellemi tulajdont. Bevezethessék a márkás termékeket és szolgáltatásokat a kínai piacon, franchise díjak ellenében.

A franchise lehetővé teszi a rendszergazda számára, hogy kevesebb pénzt fektessen be, és felhasználja a franchise partnerek helyi ismereteit.

A KFC 1980-ban, a McDonald’s 1990-ben lépett be kínai piacra, de egyikük sem rögtön franchise-ban kezdte a terjeszkedést. A KFC 1992-ben kezdte meg a kisebb városokban franchise üzletek nyitását, és jelenleg 6000 egységgel rendelkezik Kínában, több mint kétszerese a McDonalds-nak, akik 2004-ben kezdték el Kínában a franchise expanziót.


népszerű a fórumban

Az értékváltás szükségessége

Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.10.26.
Új támogatás innovatív kkv-knak

Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.12.
Fiatal vállalkozók támogatása

Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.01.
Még gyerekcipőben

A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.14.
A hónap végéig nevezhet honlapjával

Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.08.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Kedves Mihály!   Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.24.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.23.
Eladó a MosóMedve Wash&Dry

4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten:   III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...

4 hozzászólás
utolsó 2013.11.10.