Szórakoztatás, oktatás és profit
Álmodott már arról, hogy egy saját vállalkozást indítson az oktatásban, de eddig egyik koncepció, franchise lehetőség sem győzte meg igazán? Esetleg nem csak egy helyszínen szeretne oktatni, hanem egy egész hálózatot menedzselne? Ha így van, akkor az Edukido lehet a megoldás! Az eredetileg Lengyelországban megálmodott koncepció – amely a legendás Lego, mint oktatási segédeszköz használatával tanítja a gyerekeket – most egyéni (single-unit) franchise partnereket és országos master franchise partnert is keres Magyarországon. A hálózat egy innovatív, működő üzlet beindításának és magyarországi üzemeltetésének lehetőségét kínálja a hazai cégek, vállalkozók számára. De milyen feltételekkel?
A franchise átadó a master franchise partnertől többek közt a helyi piac megfelelő ismeretét, üzleti és management készségeket, értékesítés, marketing és/vagy oktatás területen szerzett tapasztalatot, angol nyelvtudást és jó kommunikációs készséget, illetve elegendő kezdőtőkét követel meg. Utóbbi az országos master franchise partner esetén a 20 ezer eurós licence díjból, valamint a fordítási és a saját helyszín elindításával járó költségekből tevődik össze. A koncepció fejlesztéséhez szükséges tőkeberuházás megtérülése – az általában 7 éves master franchise szerződést kötő partnerek esetében – nagyjából két év. Saját Edukido helyszínének bevételei mellett a master franchise partner részesedik a hálózathoz későbbiekben csatlakozó egyéni franchise partnerek díjbefizetéseiből is. Ezek 75-25 százalékos arányban oszlanak meg a master partner és a franchise központ között.
Az egyéni franchise partnerek esetében az ideális jelöltek elsősorban manageri, vállalkozói készségekkel rendelkeznek, és természetesen előny, ha van gyerekek fejlesztésével, oktatásával kapcsolatos korábbi tapasztalatuk, bár utóbbi hiánya nem kizáró ok. A franchise központ tapasztalata és ajánlása alapján a franchise partnereknek érdemes iskolai, tanítás utáni órák, tanfolyamok formájában elindítani üzletüket. Így alacsonyan tarthatják befektetésüket és működési költségeiket, hiszen az iskolai terembérlés jóval kedvezőbb feltételek mellett lehetséges, mint egy önálló helyszín, oktatóközpont fenntartása – legalább addig, amíg utóbbit nem teszi indokolttá a növekvő diákszám. A franchise partnereknek a helyszínköltségek mellett az egyszeri licence díjjal (kizárólagos területük méretétől függően 700 – 4200 € között), valamint az órákhoz szükséges Lego készlet megvásárlásával kell számolniuk.
Ha egy franchise partner az iskolai foglalkozások (az olcsóbb verzió) mellett dönt, akkor először a helyi iskolának kell prezentálnia egyedi ajánlatát. Ezután következik a szülők meggyőzése, hogy érdemes beíratniuk gyermeküket egy Edukido tanfolyamra. „Általában mind az iskolák, mind a szülők részéről pozitívak a visszajelzések. Tanterveink elsősorban a 3 – 12 éves gyerekeknek szólnak, így foglalkozásainkat nem csak iskolákban, de óvodákban is be tudjuk vezetni. Általánosságban a legnagyobb érdeklődés a 6-9 éves korosztálynak szóló tanfolyamaink iránt van” – számolt be tapasztalatairól Robert Stopa, a 27 sikeres lengyelországi franchise partner egyike.
A franchise együttműködés előnyei
Az Edukido franchise partnerek saját kizárólagos területükön belül sokszor több helyszínen is tartanak órákat, tanfolyamokat, illetve hétvégi kurzusok is szerepelnek kínálatukban. Emellett a hálózat partnerei születésnapi partikkal és táborokkal is bővíthetik kínálatukat, így pedig a tanítási időszakon kívül, a nyári és egyéb tanítási szünetekben is biztosítani tudják vállalkozásuk bevételeit. Ugyanakkor a szezon már augusztusban elkezdődik, az Edukido partnerek bemutató órákat tartanak a gyerekek és szüleik számára, akik éppen az őszi félévi különórákat tervezik, állítják össze.
Az Edukido órák 60 perces foglalkozások, melyek során a gyerekek megtanulják megérteni a természet, technológia és tudományok világát. A diákok többek közt olyan témakörökben mélyíthetik ismereteiket, mint a repülőgépek működése, megújuló energia, gravitáció, világtérképek, hullámvasutak, Mars-járó, stb. Egy csoport maximum 10 főből áll, minden diák számára megfelelő mennyiségű “építőkővel” azaz legóval. A Lego csomagokat a franchise partner be tudja szerezni a franchise átadótól. A franchise központ nem határozza meg a konkrét tanfolyamárakat a magyarországi franchise partnerek számára, csak monitorozza és jelenti az üzleti rentabilitás változását.
Ehelyett minden induló franchise partner ellenőrzi a szomszédos Edukido területeket árait, és hogy azok mennyire arányosak a helyi fizetési hajlandósággal, mennyire elfogadhatóak a jövőbeli diákok szülei számára. „Nekem is idő kellett, hogy kitapasztaljam a számunkra megfelelő árakat” – tette hozzá Robert Stopa, akinek a vállalkozása az indulás után gyakorlatilag azonnal nyereségessé vált, befektetése mindössze egy pár hónap alatt megtérült.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Virág 2006-ban zongora tanárként kezdett dolgozni, majd az állami oktatási rendszerben éneket is tanítanott. 2023-ban viszont úgy döntött, saját vállalkozásba kezd és a lengyel Edukido-hoz csatlakozva ma már játékos, kreatív órákat tart Lego építőkockákkal gyermekeknek.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira. Ehhez keresi további partnereit most a hálózat.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira. Ehhez keresi további partnereit most a hálózat.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira. Ehhez keresi további partnereit most a hálózat.
Hogyan választanak ma franchise partnert a nagy hálózatok és milyen kihívásokat kell megugrania egy vállalkozónak, ha csatlakozni akar a legnagyobb márkákhoz?
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Információk elsőkézből, személyesen
Jó napot! Az időpontot nem találom a cikkben. Lehet tudni, mikor lesz? Kérem, ossza meg velem az információt, ha rendelkezésre áll! Köszönöm!
Hatékony nyelvtanulási megoldások
Az üzleti lehetőség iránt érdeklődőknek készült DynEd Europe rövid, bemutatkozó videó megtekinthető itt! A videó betekintést nyújt a DynEd programba, amely a...
Információk elsőkézből, személyesen
Jó Napot!Időpontot nem találok a cikkben.Lehet tudni mikor lesz?
Helló Nagyvilág!
A videó klipek megtekinthetők a www.HelenDoron.com/world/hello link alatt, ahol a szülők és a gyermekek is szavazhatnak kedvenc videójukra.
Hatékony nyelvtanulási megoldások
Az üzleti lehetőség iránt érdeklődőknek készült DynEd Europe rövid, bemutatkozó videó megtekinthető itt!