Lankadatlan dominancia
A TOP 100 Global Franchises lista 2019-es összeállításakor az eddigi legnagyobb számú koncepciót értékelték, és állították fel azon vállalatok végső százas sorrendjét, amelyeket a világ legsikeresebb franchise hálózataiként tartanak számon. A lista 11 éves története során mindössze két márka tudott diadalmaskodni, és talán senki sem lepődik meg azon, hogy ez a két franchise hálózat a McDonald’s és a Subway. 2018-ig bezárólag mindkét gyorsétterem-óriás öt-öt alkalommal ért oda a TOP 100 Global Franchises rangsor tetejére (utóbbi 2011-2016 között). Az idei évben a Meki került ki győztesen.
A top helyezést évek óta őrző két márka keményen megdolgozott a vezető pozícióért, és számos akadályt kellett legyőzniük annak megtartásáért. Ezek nagymúltú és kiterjedt hálózatok, amelyeknek sok átalakuláson kellett átmenniük az egyre erősödő verseny, valamint a változó, egyre tudatosabbá váló fogyasztói szokások következtében. Rendszerük hatékonyabbá tétele érdekében nem kerülték ki a szükséges modernizációt, új technológiák bevezetését, arculatváltásokat, portfólióbővítést és minőségfejlesztést, vagy újabb, a vásárlókat célzó kommunikációs stratégiák kidolgozását.
Ahogy tavaly és az előző években, úgy idén is a franchise bölcsőjének számító USA dominálja a legjobb franchise hálózatok listáját, míg ágazati bontásban a gasztronómia a leginkább reprezentált szegmens. A lista 12. helyén találkozunk először nem-amerikai franchise hálózattal, méghozzá az InterContinental Hotels and Resorts személyében, amelyet három francia márka követ: az Auchan (16.), a Groupe Casino (19.) és a Carrefour (20.). A teljes százas rangsorban, az USA nagyvállalatai mellett helyet kapott még 4-4 kanadai és francia, 2-2 dél-koreai és spanyol, valamint 1-1 fülöp-szigeteki, angol, japán és svéd franchise márka is.
A TOP 100 Global Franchises rangsor fennállásának második évtizedébe lépésével, a lista készítői apróbb módosításokat eszközöltek a sorrend felállításához használt metodikában. A formula immáron az értékesítési adatokat veszi figyelembe a teljes forgalom helyett, illetve számításba veszik a hálózati növekedés százalékos adatait is. Ennek oka, hogy mindenképp elismerésre méltó, ha például a KFC többszáz új éttermet nyit egy év leforgása alatt, de talán ez még nagyobb teljesítmény, ha egy fiatalabb és kisebb hálózat, mint például az F45 Training teszi ugyanezt. Összehasonlításképpen, a KFC közel 70 éve indította el franchise rendszerét és több mint 21 ezer helyszínen van jelen, az F45 pedig kevesebb mint 5 éve rendelkezik csak franchise programmal, és hálózata jelenleg valamivel több, mint 1000 egységet számlál.
A TOP 10 nemzetközi franchise 2019-ben:
- McDonald's
- Burger King
- Pizza Hut
- Marriott International
- KFC
- Dunkin’
- 7-Eleven
- Subway
- Domino’s
- Baskin-Robbins
A teljes Top100 Global Franchises rangsor megtekinthető itt.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...