Az első, móri egységet az elmúlt években hét másik irodanyitás követett, mindegyik franchise megállapodás keretében.
Szerda
2012.09.26.
A Summer Time Travel utazási iroda a nehéz gazdasági körülmények ellenére is sikeresen bővíti hálózatát.
 

A Summer Time Travel hét franchise irodát is létesített az elmúlt két évben, ami azt tükrözi, hogy igen eredményesen működik a vállalkozás – kiváltképp, hogy a gazdasági recesszió által erősen érintett turizmus szektorban tevékenykedik. Az első irodát 2008. májusban hozta létre Bartal Melinda, aki egy hasonlóan franchise rendszerben működő utazási irodától felmondva határozott úgy, hogy saját lábára áll. Az előző irodánál szerzett tapasztalatait felhasználva eredményesebbé kívánta tenni a rendszert, és a hibák kiküszöbölésével megvalósította saját vállalkozását. Az első, móri egységet az elmúlt években hét másik irodanyitás követett, mindegyik franchise megállapodás keretében.

Az utazásközvetítők kapcsolatban állnak rendszerint az összes magyarországi utazásszervező irodával és azok ajánlatait kínálják ugyanazon az áron. - „A nagy utazásszervező irodák természetesen jelen vannak a nagyvárosokban, azonban nem tekinthetőek konkurenciának, mivel az ő ajánlataikat is közvetítjük ügyfeleinknek, illetve, míg a szervező irodák leginkább csak saját szervezésű utazásaikat értékesítik, addig a mi irodáinkban egy helyen található meg majdnem az összes utazásszervező ajánlata.” - mondta el Bartal Melinda. - „Partner-irodáink sem jelenthetnek konkurenciát egymásnak, mivel városonként csak egy irodát létesítünk, ezzel biztosítva az egységek területi lefedettségét.

Az ügyvezető szerint egyebek mellett abban rejlik sikerük kulcsa, hogy nagy hangsúlyt fektetnek az irodák közötti kommunikációra: rendszeresen szerveznek fióktalálkozókat, oktatásokat és egyéb összejöveteleket, annak érdekében, hogy egy összetartó csapatként tudjanak együtt dolgozni, és legyen lehetőség a partnerek tapasztalatainak megosztására.

„Azt tapasztaljuk, hogy eltérő igények mutatkoznak a különböző méretű városoknál, de ami mindenhol megfigyelhető, hogy az emberek többsége igényli a személyes kapcsolatot. Az interneten fent van valamennyi ajánlatunk, de az személyen ügyfélkapcsolat okán elengedhetetlen az irodák létesítése.”
Egy potenciális partnernek az előírások szerint minimum 20 négyzetméteres, utcafronti üzlethelyiséggel kell rendelkeznie, továbbá egyszeri belépési díjjal csatlakozhat a hálózathoz. Egyéb költség még a havi royalty díj, ami egy fixen meghatározott összeg, de minden jutalék ezen felül az átvevőt illeti.


Papp Csaba
újságíró