Karrier az ERA márkanév alatt
Krisl Tamás, azaz Tomas Krysl az Egyesült Államokban marketinget tanult, majd Prágában szerzett mérnöki diplomat. Mielőtt az Expense Reduction Analysts (ERA) franchise partnerévé vált volna, húsz éven keresztül dolgozott alkalmazottként nemzetközi cégeknek a nyomdászati és IT szektorban. Karrierjét az Adast-nál, egy cseh nyomdászati gépeket gyártó vállalatnál kezdte, ahol fontos szerepet játszott a cég amerikai terjeszkedésében, majd először a Xerox, aztán a Canon vállalati direct-sales vezetőjeként dolgozott. 14 éves management szaktudással és tapasztalattal a háta mögött 2012-ben döntött úgy döntött, saját vállalkozást alapít, és csatlakozik az ERA pénzügyi tanácsadó franchise hálózathoz, amely a vállalati költségmanagement szektor piacvezető szereplője. Azóta a saját vállalkozás és annak vezetése sok örömöt hozott az életébe.
Tamás vezető beosztása ellenére egyre inkább saját vállalkozás alapításán törte a fejét, de elmondása szerint nem volt meg a hit benne annyira, hogy egyedül bele merjen vágni. “Úgy láttam, hogy a piac telített, a belépési küszöb pedig egy induló vállalkozás számára túl magas. Ekkor keltette fel az érdeklődésem az ERA, amely nagyszerű lehetőségnek tűnt. 4-5 hónapos előkészület és a prágai franchise központtal való személyes egyeztetés után döntöttem úgy, hogy csatlakozom a hálózathoz” – avatott be Tamás.
Mint minden induló vállalkozásnál, így az ERA esetében is lehetnek kockázatok, Tamás az első hónapok során nem is számított profitra. “Eleinte ingadozó volt a teljesítményünk, viszont amikor jól mentek a dolgok, akkor sokkal nagyobb kedvvel végeztem a munkám. Mióta én hozom meg a döntéseimet a saját vállalkozásommal kapcsolatban, én rendelkezem az időmmel, azóta sokkal jobban érzem magam” – mondta Tamás, majd hozzátette, a felelősség, amellyel egy saját vállalkozás jár nem teher, hanem inkább előny számára. Ez az út több munkával, de több profittal is jár. “Életemben először láttam, hogy képes vagyok a 15 éves, nagy cégeknél szerzett tapasztalatomat kamatoztatni. Először engem is meglepett, hogy képes voltam több vállalkozás számára értékesíteni a megfelelő pénzügyi, költségcsökkentési tanácsokat és több pénzt keresni, mint azelőtt.”
ERA franchise partnernek lenni specifikus tudást igényel, hiszen a terület ismerete és kapcsolatok nélkül nehéz sikeresen működtetni a vállalkozást. Tamás számára is az általános bizalom megszerzése jelentette a legnagyobb nehézséget az indulást követően, amelyet kitartással és a központ támogatásának segítségével sikerült orvosolnia. A teljes befektetése két év alatt térült meg. Az előny az ERA esetében, hogy nincsenek nagy működési költségek, az ügyfelek pedig csak akkor fizetnek jutalékot, ha sikeres volt a költségcsökkentés, így nem vállalnak kockázatot. „A legtöbb cég sok pénzt képes megtakarítani az energiafelhasználás, banki költségek, szállítás, hulladék kezelés, irodai felszerelések, takarítás, biztonsági és egyéb szolgáltatások terén. A megfelelő elemzéssel sokat faraghatunk a működésiköltségeken.”
Az ERA hat éve van jelen a cseh piacon és a hatása már jelentősen érezhető, hiszen egyre több cég képes nagyobb profitot termelni együttműködésüknek köszönhetően. Az ERA vonzó lehetőséget lát a magyar piacban, és aktívan keresi mester franchise partnerét, hogy a márka Magyarországon is hasonló sikertörténetté válhasson. A világszerte több mint 25 országban már bizonyított hálózat olyan motivált vállalkozót keres, aki képes egy sikeres üzleti vállalkozás vezetésére és a magyarországi hálózat bővítésére az ERA franchise központ folyamatos támogatása mellett. A franchise központ emellett fogadja egyéni franchise partnerek, azaz ERA tanácsadók jelentkezését is.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Az Entrepreneur ismét rangsorolta az amerikai franchise ágazat 500 legsikeresebb szereplőjét. De milyen trendek rajzolódnak ki az erősorrendből, melyek a nemzetközi és magyar franchise piacokon is éreztethetik hatásukat?
A vállalati költségmanagement Magyarországon nem tartozik a tradicionális szolgáltatások közé, most azonban pontosan erre építhet országos hálózatot az ERA franchise.
A vállalati költségmanagement Magyarországon nem tartozik a tradicionális szolgáltatások közé, most azonban pontosan erre építhet országos hálózatot az ERA franchise. Két részes interjúban beszélgettünk a hazai licence tulajdonossal.
Rövid visszatekintés a tavalyi évre egy-két jelentősebb, magyar vonatkozású franchise piaci esemény számbavételével.
Budapesti konferencián mutatja be sikeres üzleti formuláját az Expense Reduction Analysts tanácsadó franchise.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.