Párizsban az európai franchise szakma
Március 19-22. között 36. alkalommal kerül megrendezésre a Franchise Expo Paris, Európa legnagyobb franchise rendezvénye. Az expó négy napja alatt több mint 530 kiállító érkezik a francia fővárosba a világ minden tájáról. A kiállítók között számos nemzeti és nemzetközi szövetséget és szervezetet találunk, valamint sok kapcsolódó (jogi, pénzügyi, tanácsadói, stb.) szolgáltatást kínáló vállalat is képviselteti magát. Az idei évben nagyjából 460 franchise hálózat mutatja be márkáját és franchise ajánlatát. Több mint 60 koncepció érkezett Franciaországon kívülről, összesen 23 országot képviselve Brazíliától Oroszországig, az Egyesült Államoktól Thaiföldig – ennek a nemzetközi diverzitásnak és a közel 50 ezerre becsült látogatói létszámnak köszönhetően a Franchise Expo Paris egy igazán nemzetközi rendezvény.
A külföldi kiállítók közül legnagyobb számban Olaszországból érkeztek franchise hálózatok, köztük olyan jólismert márkákkal, mint az Illy Caffe, a United Colors of Benetton, a Geox vagy a Magyarországon is partnereket kereső Coincasa. Már-már természetes, hogy sok amerikai hálózat vesz részt az expón kiállítóként, az idei évben 26 kiállító érkezett az Egyesült Államokból (mint például az Anytime Fitness, a Chem-Dry, a Papa John’s vagy a Subway). Az olasz és amerikai márkák mellett 15 spanyol hálózattal (pl. Naturhouse vagy Paellas & Tapas) találkozhatunk, 8 márka érkezett Nagy-Britanniából, 7 Hollandiából, 5 Németországból, 4-4 Belgiumból (pl. Leonidas), Dániából (BoConcept), Oroszországból (pl. Sushi Wok) és Kanadából is. Emellett a hazánkat is magába foglaló közép-kelet-európai régiót is képviselik franchise márkák (mint a cseh QuickGame, a lett Haevans vagy a szerb MiniPani) és szakértők, tanácsadók is, mint a régió legnagyobb franchise tanácsadó vállalata (és a Franchising.hu kiadója), a PROFIT system.
A franchise kiállítók nemcsak nemzetközi mivoltukban sokszínűek, de az általuk képviselt szegmensek, gazdasági ágazatok tekintetében is. Természetesen a gasztronómia a legnagyobb számban reprezentált ágazat, számos francia ételekre építő étterem, palacsintázó között válogathatnak az érdeklődők, de sok burgeres és egyéb gyorsétterem is kiállít. Érdekesség a franciák nem lankadó lelkesedése a fagyasztott joghurtra építő márkák iránt, és komoly sorok állnak a fagylaltos franchise hálózatok standjai előtt is. A gasztronómia mellett az expó további húzóágazatai a divat (olyan márkákkal, mint a Mango vagy a United Colors of Benetton), az élelmiszerláncok (InterMarché, SPAR, stb.), a különböző szórakoztató programokat kínáló koncepciók (lézer-bowling, játékterem, szabaduló szobák). Általánosságban elmondható, hogy látogatóként a legkülönbözőbb üzleti lehetőségek közül válogathatunk, mint a 3D nyomtatás, bankfiók hálózat, elektromos cigaretta, virágboltok, kertészetek, csokoládé és ajándékboltok és még sok egyéb más.
Az, hogy a kiállító franchise hálózatoknak megéri részt venni a franchise expón, már a korábbi években, például tavaly is megmutatkozott: a 2016-os franchise kiállításon a szervezők adatai alapján, a hálózatok 75 százaléka már az expó 4 napja alatt kötött franchise szerződést vagy szándéknyilatkozatot vállalkozókkal, befektetőkkel, partnerekkel.
A 4 napos expó során a látogatók több mint 100 szakmai konferencián és szemináriumon vehetnek részt, a „Le Club” névre keresztelt business lounge pedig egy exkluzív találkozási lehetőséget kínál a franchise partnerek, átvevők, befektetők, vállalkozók és beszállítók számára, ahol kellemes és nyugodt körülmények között beszélhetik át az üzleti lehetőségeket és építhetik tovább kapcsolati hálójukat.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Az Entrepreneur ismét rangsorolta az amerikai franchise ágazat 500 legsikeresebb szereplőjét. De milyen trendek rajzolódnak ki az erősorrendből, melyek a nemzetközi és magyar franchise piacokon is éreztethetik hatásukat?
A vállalati költségmanagement Magyarországon nem tartozik a tradicionális szolgáltatások közé, most azonban pontosan erre építhet országos hálózatot az ERA franchise.
A vállalati költségmanagement Magyarországon nem tartozik a tradicionális szolgáltatások közé, most azonban pontosan erre építhet országos hálózatot az ERA franchise. Két részes interjúban beszélgettünk a hazai licence tulajdonossal.
Rövid visszatekintés a tavalyi évre egy-két jelentősebb, magyar vonatkozású franchise piaci esemény számbavételével.
Budapesti konferencián mutatja be sikeres üzleti formuláját az Expense Reduction Analysts tanácsadó franchise.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...