Egy franchise megvásárlása kevésbé kockázatos megoldás lehet, mint a semmiből felépíteni egy vállalkozást, ugyanis a franchise átadó már sok munkát elvégzett a partnerek helyett. Az üzleti terv megvan, ahogy egy erősebb márkaismertség is, illetve a franchise átadó gyakran felelős a reklám és marketing tevékenységért. Azonban minden új vállalkozás kockázatos, még a franchise rendszerben működők is. Lehet, hogy kap egy megalapozott, kipróbált márkanevet és üzleti tervet, de a siker a végén Önön múlik. Ha azt tervezi, hogy valamelyik franchise hálózat ”ernyője” alatt indítja el saját vállalkozását, akkor ez az öt tipp Önnek szól:
Szerezzen információt, végezzen kutatást
Akár egy franchise brókeren keresztül azonosít be egy franchise lehetőséget, akár egy expón találkozik azzal, egyedül Ön felelős a megfelelő tájékozódásért még mielőtt befektetne. Kezdje a franchise tájékoztatóval, amiben megtalál minden fontos részletet a vállalatról, ahogyan a kezdeti franchise díj, a befektetés és a kötelezettségek mértékéről is.
A potenciális franchise átvevőknek fontos biztosra menniük, hogy pontosan tudják, mi lesz a szerepük vállalkozástulajdonosként. Nem szabad azonban csak egy megnyerő franchise brosúrára alapozni a tájékozódást, érdemes megkérdezni már tevékenykedő franchise partnereket – például egyszerűen, hogy hogyan néz ki egy napjuk vagy mit csinálnak az iroda/étterem/fodrászat/stb. tulajdonosaként. Érdemes őket kérdezni a teljes befektetésről is (Összhangban volt-e befektetésük a franchise tájékoztatóban meghatározott tőkeigénnyel?); illetve egyszerűen feltenni nekik a kérdést, hogy „Belevágnának-e újból?”
Gondoljon a helyszínre
Sok sikeres étterem- és üzlettulajdonos mondta már, hogy végül a helyszínen múlik minden. Az egyik legkeményebb és legfontosabb döntés, melyet a franchise partnereknek (és általában a vállalkozóknak) meg kell hozniuk, az a vállalkozás/üzlethelyiség helyszínének kiválasztása. Sok franchise átadó nyújt segítséget és támogatást a tökéletes lokáció megtalálásában, elsősorban azon jellemzők megosztásával, melyekkel az ideális helyszínnek rendelkeznie kell, és amelyek az ő üzletüket is sikerre vitték.
Azonban a nap végén a döntés az Öné. Meg kell, hogy értse célközönségét, valamint azt, hogy pontosan mivel lehet felkelteni érdeklődésüket és elvezetni a vásárlókat üzletéhez. Ezután értékelje a lehetséges helyszíneket – vegyen figyelembe olyan részleteket is, mint a helyi turizmus, az autós, gyalogos, stb. forgalom, parkolás, a közelben lévő üzletek. Ellenőrizze, hogy a franchise átadó biztosít-e területi kizárólagosságot (más franchise partner nem nyithat üzletet pl. egy meghatározott sugarú körön belül).
Összpontosítson a kiszolgálásra
Egy franchise csomag megvásárlásával kap egy bizonyított modellt és egy tiszta marketing stratégiát az új vásárlók szerzéséhez. Azonban Önön múlik a vásárlói élmény meghatározása; az alkalmazott-vásárló interakció pedig bármilyen vállalkozást megtörhet vagy éppen az egekbe emelhet.
Kérje ki szakértő véleményét
Az adószabályok és jogi szerződések meglehetősen komplexek lehetnek egy franchise rendszerben működő vállalkozás esetén. Érdemes lehet egyeztetni egy jogásszal, lehetőség szerint olyannal, aki a franchise szabályozásban is jártas, hogy átnézze franchise szerződését és a kapcsolódó dokumentumokat, valamint azonosítsa a potenciális (esetleg csak évek múltán jelentkező) veszélyeket.
Továbbá egy tapasztalt könyvelő segíthet megérteni a vállalkozásindításhoz és -menedzseléshez kapcsolódó költségeket, valamint meghatározni az ehhez társuló adókötelezettséget. A teljes kezdeti befektetés mértékéhez képest már nem jelentős a szakértői tanácsadás költsége, így mindenképp egyfajta biztonságot nyújt.
Ne feledkezzen meg a vállalkozási formáról
A franchise átvevők számára egy megfelelő vállalkozási forma (mint pl. egy Kft.) kritikus lehet a személyes-, magáneszközök üzlettől való különválasztásához. A pontos vállalati struktúra leginkább aktuális helyzetétől fog függni (pl. a Kft. nagyobb törzstőkét igényel, mint egy Bt. vagy Egyéni vállalkozás) a legtöbb franchise átvevő valamelyik társas vállalkozási formát választja.
A legtöbb franchise átadó is inkább ilyen vállalkozásokkal (Kft. Vagy Részvénytársaság) köt franchise szerződést, mintsem Egyéni vállalkozókkal. Leginkább ott (abban az országban/megyében) érdemes létrehozni egy Kft-t (ha még nincsen), ahol maga az üzlet is kialakításra kerül, nem pedig ott, ahol a franchise átadó egyébként székhellyel rendelkezik.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Egy vállalkozás túlélését sokszor nem egy jó ötlet, hanem egy jó üzleti terv teszi lehetővé.
Számos buktatója lehet annak, ha a személyiségünkhöz nem illeszkedő franchise-hoz csatlakozunk.
Nehéz pontosan megmondani, hogy mekkora összeget kell különböző marketing eszközökre költeni egy franchise partner megszerzéséhez. Ám most egy amerikai kutatás megpróbál tiszta vizet önt a pohárba.
Összeszedtük azokat a tényezőket, melyekre érdemes figyelni mindenkinek, aki egy franchise rendszerhez való csatlakozásban gondolkodik.
Ezeket a kérdéseket mindenképpen tegye fel a csatlakozást megelőzően.
legolvasottabb

A Used Products már több mint 50 egységgel rendelkezik hazájában, valamint megjelent Németországban, Belgiumban és Romániában is.
A Used Products már több mint 50 egységgel rendelkezik hazájában, valamint megjelent Németországban, Belgiumban és Romániában is.
A Magyar Franchise Szövetség szeptemberben ismét franchise képzéssorozatot indít. Az előadásokon vállalkozók és induló franchise hálózatok ismerkedhetnek meg a sikeres hálózatépítéssel, marketinggel illetve, hogyan találják meg a potenciális franchise partnereket.
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Az előző cikkekben a Nemzeti Bankokról beszéltünk, így talán minden legót összeszedtünk a gazdasági válság felépítéséhez.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...