Újra divat lesz kisközértbe járni?
Annak ellenére, hogy az amerikai munkaerő-piac helyzete fokozatosan javul, és az emberek vásárlási kedve is kezd visszatérni, még mindig megfontoltan költik el jövedelmüket. A bevásárlókocsikat már nem töltik meg magasabb árfekvésű termékekkel, mivel ezeket online rendelik meg - a spórolás jegyében. Felmérések azt mutatják, hogy manapság az amerikaiak a világhálón bonyolítják nagyobb költségekkel járó vásárlásaikat, míg a legszükségesebb mindennapi termékeket a helyi kisközértben, vagy a közeli szupermarketben veszik meg.
A megváltozott vásárlói igények hatással vannak a nagyobb üzletek keresletére a helyi piacon. Az első lépést az elektronikai cikkeket árusító Best Buy tette meg azzal, hogy bezárja 50 nagyméretű áruházát, és helyette 100 kisebb értékesítési pontot hoz létre. A legnagyobb amerikai áruházlánc, a Wall-Mart is hasonlóan viselkedik: ugyancsak 100 kisebb méretű üzletet létesít még az idei évben.
Hasonló változások egyelőre nem tapasztalhatóak Magyarországon, azonban a hazai piacon tevékenykedő élelmiszerláncok is egyre több kisméretű egységet hoznak létre. Általános tendencia, hogy egyre több önálló kereskedő csatlakozik valamelyik élelmiszer-lánc hálózatához a versenyben maradás reményében. A CBA 2001-ben indított CÉL üzletlánca például olyan kereskedőknek kínál társulási lehetőséget, akik nem felelnek meg a CBA-hoz csatlakozás szükséges feltételeivel, de élni szeretnének a kedvező beszerzési lehetőségekkel.
A másik két piacvezető vállalat úgyszintén kis alapterületű üzletekre is építi hálózatát: a Tesco Expressz, vagy a Mini Coop üzletek a sűrűbben lakott városrészeken élők mindennapi vásárlási igényeit szolgálják.
(a.c.)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2024. április 4-én megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?