Európa legjobb vállalkozásai közt
A tavalyi évben közel 30 európai ország 17 000 vállalkozása mérette meg magát a European Business Awards (EBA) versenyén. A győztesek összesített árbevétele meghaladta az ezer milliárd, profitja az 50 milliárd eurót, s ezen cégek több mint 2 millió munkavállalót foglalkoztattak. A népes mezőnyben magyar vállalatok is sikerrel szerepeltek az elmúlt években, a díjazottak top 100-as mezőnyében szerepelt a Lipóti pékség, a Biofilter és az NNG is. Május elején megnyílt a pályázat az EBA idei versenyére, 11 kategóriában várja az indulókat a nemzetközi zsűri.
A European Business Awards díj sokszínűségét erősíti, hogy több kategóriában, különböző képességek és mutatók kerülnek előtérbe, a dinamizmus, a vállalkozói szellem, vagy a technológiai innovátorok teljesítménye külön-külön kerül összevetésre. „Az elismerésen keresztül lehetőség nyílik arra, hogy minél szélesebb körből merítve megmutathassuk a példaértékű cégeket és cégvezetőket, üzleti modelljeiket, hiszen mindig érdemes tanulni a legjobbaktól” - emelte ki Kalocsai Zsolt, a díjat támogató RSM DTM Hungary Zrt. vezérigazgatója. „Már a megmérettetésen való részvétel is számos előnyt jelent a résztvevő cégek szerint, a nyertesek pedig egyenesen úgy látták, üzleti céljaikat is támogatta az itt elért siker, az irántuk megnyilvánuló magasabb bizalomnak, hitelességnek és ismertségnek köszönhetően.”
Deák György, a Biofilter vezérigazgató-tulajdonosa, az EBA díj korábbi nyertese elmondta: „Húsz évvel ezelőtt a cégünk elindításakor remélni sem mertem, hogy egyszer országos hálózatot építünk ki, és mint környezetvédelmi vállalat megkerülhetetlen szereplője leszünk a hazai szerves hulladékokkal foglalkozó szektornak. Az European Business Awards-on elért eredményünk révén szélesebb körben megismertek minket, rengeteg elismerő visszajelzést kaptunk a partnereinktől, és az üzleti szektorból egyaránt. A díj hozzájárult ahhoz, hogy még komplexebben kapcsolódjunk ügyfeleinkhez, közösen gondoljuk át és valósítsunk meg innovatív fejlesztéseket. Emellett magasabb presztízsű cégként könnyebb megtartani kulcsmunkavállalóinkat és a munkaerő „toborzásban” is segítségünkre volt a European Business Awards megbecsülése is, hiszen ismertségünk révén az általunk hirdetett vezetői munkakörök betöltése így vonzóbbá vált.”
Tóth Péter, a Lipóti Pékség ügyvezető tulajdonosa szerint a díj segítette a márkájuk építését, az üzleti szférából új szereplők is felfigyeltek vállalkozásukra. A nemzetközi visszajelzés beszállítói körben is megerősítette kapcsolataikat, amely a vevők felé a minőséget erősíti és növeli bizalmukat termékeik iránt. „Az RSM DTM által támogatott, a vállalkozói szellemet elismerő díj megerősítette, hogy helyesen tesszük, amikor mindig újabb kihívásokat keresünk, új célokat állítunk fel. Az elismerések erőt adnak ahhoz, hogy vállalkozóként a napi problémák fölé emelkedjünk és a hosszabb távú célokra tudjunk koncentrálni. A célokat kitűző tulajdonos fontos feladata az is, hogy elképzelését át tudja adni csapatának, hiszen a megvalósítás nagyrészt a jó csapaton múlik.” A díj elnyerése óta a Lipóti Pékség tovább fejlődött, jelenleg már országszerte 200 mintaboltja van, 7 péküzeme működik maximális kapacitással.
A Biofilter a 2012/2013. évi, a Lipóti Pékség a 2011/2012. évi EBA döntőse volt.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A logó az első, ami eszébe jut az embereknek egy márkáról, éppen ezért fontos, hogy pozitív emlékként megragadjon a vásárlók fejében.
A Waffle House nálunk kevésbé ismert franchise, de a tengeren túl már több, mint 60 éve van a piacon és 2000 éteremmel büszkélkedhet Amerika-szerte. Ám ez a hálózat rendelkezik a legbizarrabb történetekkel, eseményekkel és vendégekkel.
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Dollár milliók voltak a számláikon, mégis pazarló életüknek és sikertelen befektetéseiknek köszönhetően mindent elvesztettek.
A jövő reménységeinek kínál segítséget a FIVOSZ és a Fiatal Vállalkozók Hete.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...