Elengedhetetlen a kockázatvállalás

Idén ötödik alkalommal, rekordszámú résztvevővel rendezték meg hazánk legnagyobb mobiltechnológiai- és startup konferenciáját, a Smartmobilt (SM 2014). A hazai IT szektor legpezsgőbb eseményén közel száz hazai és nemzetközi előadó elsősorban arra kereste a választ, hogy hogyan válhat Budapest a régió startup nagyhatalmává. Az április 3-i eseményen olyan nemzetközi húzónevek, mint a Waze, a Spotify vagy a Timehop vezetői is megosztották tapasztalataikat, tanácsaikat a közel ezer résztvevővel. A külföldi startup guruk számos jótanácsot fogalmaztak meg, és abban egyetértettek, hogy a sikerhez elengedhetetlen a kockázatvállalási hajlandóság és a vállalkozói mentalitás.
A kudarc nem ördögtől való
A nemzetközi tech szakemberek egyik legfontosabb megállapítása az volt, hogy egy sikeres startup felépítéséhez elengedhetetlen a kockázatvállalás. Fej Shmuelevitz, a Waze alelnöke kifejtette, hogy rögös út vezet addig, amíg egy ötletből olyan piacképes termék lesz, ami nagytömegek érdeklődését felkelti. Az esetleges kezdeti sikertelen próbálkozásokat, kudarcokat egy induló vállalkozás az előnyére tudja fordítani, hiszen így tökéletesen finomra, a felhasználók igényeire lehet hangolni a megálmodott terméket vagy szolgáltatást. A szakember rávilágított, hogy egy sikeres startup ökoszisztéma beindításához elengedhetetlen a vállalkozói kultúra, az üzleti szemlélet erősítése.
Néhány sikeres cégtől már beindulhat a spirál
Kevin Goldsmith, a Spotify fejlesztési igazgatója szerint Budapest szerencsés helyzetben van, hiszen már kitermelt olyan globális sikereket elért cégeket, mint a Prezi, a LogMeIn, a Ustream vagy az NNG. Ezeknek a vállalkozásoknak a sikere beindíthat egy olyan organikus fejlődési spirált, ami egyre több szakértő munkavállalót, befektetőt vonz az országba. Ennek köszönhetően előbb-utóbb további startupok tudnak majd sikeresen piacra lépni. Az online zenei szolgáltató vezetője azt is hangsúlyozta, hogy egy jól működő startup ökoszisztéma felépítéshez minél nagyobb számban kell mérnöki és dizájn területen tehetségeket képezni. Illetve kiemelte a coworking (közösségi munkavégzés) lehetőségek és az inkubátorok fontosságát is.
Tesztelj élesben!
Jonathan Wegener, a New York-i Timehop ügyvezető-alapítója óva intett attól, hogy egy startup egy ötleten hónapokig dolgozzon anélkül, hogy kikérje a majdani felhasználók visszajelzését. Szerinte egy termék akkor lesz sikeres, ha minél korábban elkezdődik az éles tesztelés. A jövőbeli júzerek rengeteg olyan hasznos információt, igényt, reakciót tudnak közvetíteni, melyek beépítésével a termék használhatósága és dizájnja piacképessé fejleszthető. A cégalapító elmondta, hogy a digitális írástudás erősítése elengedhetetlen a sikeres startup ökoszisztéma kialakulásához, és ebben nagy szerepe van a színvonalas műszaki egyetemi képzéseknek.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Egy vállalkozás túlélését sokszor nem egy jó ötlet, hanem egy jó üzleti terv teszi lehetővé.
Számos buktatója lehet annak, ha a személyiségünkhöz nem illeszkedő franchise-hoz csatlakozunk.
Nehéz pontosan megmondani, hogy mekkora összeget kell különböző marketing eszközökre költeni egy franchise partner megszerzéséhez. Ám most egy amerikai kutatás megpróbál tiszta vizet önt a pohárba.
Összeszedtük azokat a tényezőket, melyekre érdemes figyelni mindenkinek, aki egy franchise rendszerhez való csatlakozásban gondolkodik.
Ezeket a kérdéseket mindenképpen tegye fel a csatlakozást megelőzően.
legolvasottabb

A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...