A sikeres vállalkozó 5 tulajdonsága
A gazdaság minden ágazatában találunk példát olyan vállalkozókra, akik sikeresen valósították meg üzleti elképzelésüket, amire alapozva létrehoztak egy jól menő vállalkozást, sikeresen jelentek meg belföldi/nemzetközi piacokon vagy hatalmas vállalatoknak értékesítették kidolgozott ötletüket. Most mi arra kerestük a választ, hogy mi különbözteti meg a kiemelkedően sikeres vállalkozókat társaiktól? Vannak bizonyos tulajdonságok, amelyekkel mindannyian rendelkeznek? Szerintünk vannak. Amellett, hogy fontos észben tartani, lényeges a megfelelő időzítés, a szerencse, valamint, hogy egyszerűen jó időben jó helyen legyen, úgy gondoljuk a kiemelkedő vállalkozók osztoznak bizonyos tulajdonságokban – ezekből szedtünk össze ötöt.
1. Megingathatatlan szenvedély
Már-már klisévé vált a sokszor hallott tanács, miszerint azt kell csinálni, amit szeretünk. Mindenki azt mondja: ”találd meg a szenvedélyed”, de tudjuk, hogy könnyebb mondani, mint csinálni. Mégis, a vállalkozói lét elkötelezettséget jelent – méghozzá jobban, mint más munkák. Ha kétségei, kételyei vannak saját termékével vagy szolgáltatásával kapcsolatban, az biztosan nem fogja összetartani vállalkozását a lejtők és emelkedők során, amik elkerülhetetlenül jelentkeznek majd. Ha talál valamit, amit szeret eléggé ahhoz, hogy másokkal is meg akarja osztani, az a lelkesedés fogja előrehajtani vállalkozását és célt adni a mindennapi munkához.
2. Nyitottság
A legsikeresebb vállalkozók sohasem felejtik el, hogy mennyit tanulhatnak másoktól. Ők tanácsokat kérnek, rugalmasak és magukba szívják a legjobb gyakorlatot, akár egy szivacs. A bukástól való félelem könnyen azt eredményezheti, hogy vasmarokkal ragaszkodik saját elképzeléséhez, víziójához, de a merevség nem fog eredményre vezetni.
3. A vágy, hogy szakértő legyen
A vállalkozók szeretik a kihívásokat. Ha nem így lenne, valószínűleg egy másik életpályát választottak volna. De amilyen izgalmas egy új terület gondolata, úgy a kiemelkedően teljesítő vállalkozók tudják, hogy az ágazatban maradással járó előnyök óriásiak. Amikor éveket tölt el ugyanabban az ágazatban, szegmensben, megtanulja annak történetét. Annak ismerete, hogy mi történt azelőtt, segíthet felismerni, hogy hogyan lehet vagy hogyan kellene továbbfejlődni. Másrészt, eközben kiépít egy olyan kapcsolati hálót, ami nagy segítséget jelenthet a jövőbeli törekvéseinél, különösen nehéz időkben. Ezek a kapcsolatok felbecsülhetetlenek.
4. Előretekintő megközelítés
A sikeres vállalkozók mindig előre gondolkoznak. Ezek talán eltérnek a korábban meghatározott menetrendjüktől – ami rendben is van – azonban egyvalamit mindig észben tartanak: tisztán, egyértelműen meghatározott célokkal tudják elkerülni a leragadást. A céljai talán folyamatosan alakulnak, fejlődnek, de ha nem tudja merre tart, merre akar tovább haladni, bizony megvan az esélye, hogy nem jut sehová.
5. Folyamatos ”ötletelés”
Ha épp van egy nagy, jövedelmező projektünk, az nagyszerű, de a sikeres vállalkozó nem ül a babérokon. Ehelyett folyamatosan felteszik maguknak a kérdést: ”mi a következő lépés?” Megértik, hogy sikeres vállalkozónak lenni egy választás és életstílus, nem pedig egy célállomás, ahová el akarunk jutni.
Sajátítsa el ezeket a tulajdonságokat és egy jobb vállalkozóvá válik.
(Forrás: Entrepreneur.com – Stephen Key)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Egy vállalkozás túlélését sokszor nem egy jó ötlet, hanem egy jó üzleti terv teszi lehetővé.
Számos buktatója lehet annak, ha a személyiségünkhöz nem illeszkedő franchise-hoz csatlakozunk.
Nehéz pontosan megmondani, hogy mekkora összeget kell különböző marketing eszközökre költeni egy franchise partner megszerzéséhez. Ám most egy amerikai kutatás megpróbál tiszta vizet önt a pohárba.
Összeszedtük azokat a tényezőket, melyekre érdemes figyelni mindenkinek, aki egy franchise rendszerhez való csatlakozásban gondolkodik.
Ezeket a kérdéseket mindenképpen tegye fel a csatlakozást megelőzően.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...