Növekvő érdeklődés
A nap célja az volt, hogy „testközelbe” hozza a munkát kereső kisgyermekes szülőket és a munkát kínáló cégeket. Ahogy az előző, úgy a mostani szakmai kerekasztal is lehetőséget adott arra, hogy a szülők felvessék az elhelyezkedéssel kapcsolatos problémáikat és kérdezzenek a résztvevő cégektől, illetve a meghívott szakértőktől, az állásbörzén pedig a szülők személyesen beszélhették át a cégekkel a kínált pozíciók részleteit. A rendezvényen olyan cégek állítottak ki többek között, mint az AEGON, a Nestlé, a British Telecom, az IGS Informatika, illetve a 3-P Labour Shield Munkaügyi és Munkavédelmi Tanácsadó Kft.
A Munka kisgyermekkel program célja visszaintegrálni a kisgyermekes szülőket a munka világába, illetve segíteni a cégeknek az atipikus foglalkoztatási formák alkalmazásában. A mai gazdasági helyzetben kifejezetten célszerű lehet az atipikus foglalkoztatási formák, mint például távmunka alkalmazása, hiszen jelentős költségcsökkenés érhető el vele, megspóroltató például a rezsi, az iroda bérleti díja, vagy az alkalmazott közlekedésének térítése.
A 2013. április 23-i egész napos, a szakmában rendhagyónak számító rendezvény két részből állt. A szakmai kerekasztalt ez alkalommal mini-állásbörzével kötötték össze a szervezők, amelynek keretében a meghívott cégek képviselői az álláskereső kisgyermekes szülőinkkel közvetlenül találkozhattak és tárgyalhattak.
A rendezvényen Csapó Gábor, a Munka kisgyermekkel program projektvezetője köszöntötte a résztvevőket, majd a projekt legfontosabb céljainak összefoglalása után hangsúlyozta: „A mai munkaerő piaci helyzetben nem az okozza a fő problémát, hogy nincsenek állások, hanem hogy a kereslet és a kínálat nem ér össze. A Munka kisgyermekkel program a munkába visszatérő szülőknek nemcsak munkahelyet, hanem a megfelelő munkahelyet segít megkeresni a céges és a szülői igények összehangolásával.” A pódiumbeszélgetés során a projektvezető felhívta a figyelmet a munkakeresés során felmerülő tipikus hibákra. Lényegesnek tartja például, hogy az interjúk során a kisgyermekes szülők cég specifikusan készüljenek fel; ez pedig már az önéletrajz cégre szabott megírásánál kezdődik.
Atipikus foglalkoztatási jó gyakorlatokat mutatott be Kovács Márta, a British Telecom Munkavállalói Elköteleződésért Felelős Projektvezetője; a British Telecom brit mintára ugyanis nagymértékben támogatja az atipikus foglalkozási formákat hazánkban is. A cégnél megengedett mind a távmunka, mind a rugalmas munkakezdés és a részmunkaidő.
Az egynapos rendezvény során a szervezők állásbörzével is készültek, ahol a résztvevő cégek és a szülők folytathatták a kerekasztalon elindított beszélgetéseket, illetve a résztvevők egy különteremben a bemutatkozni vágyó cégek rövid prezentációit hallgathatták meg.
Németh Sarolta, a projekt kommunikációs vezetője a program végén elmondta: „Minden dolgozni vágyó szülőt szeretettel várunk a programba – a most jelentkező szülők a Munka kisgyermekkel program munkaközvetítési szolgáltatásait, illetve a mentorálást fogják tudni igénybe venni. További cégek – mind kis, mind közép, mind nagyvállalatok – jelentkezését is szívesen fogadjuk.”
A programhoz eddig mintegy hetven cég csatlakozott, kis- és nagyvállalatok egyaránt. Szülői oldalról a MuKi mintegy kettőszáz szerződött és felmért szülőt, valamint további több mint hatszáz érdeklődőt, illetve csatlakozni szándékozó kisgyermekest számlál.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A logó az első, ami eszébe jut az embereknek egy márkáról, éppen ezért fontos, hogy pozitív emlékként megragadjon a vásárlók fejében.
A Waffle House nálunk kevésbé ismert franchise, de a tengeren túl már több, mint 60 éve van a piacon és 2000 éteremmel büszkélkedhet Amerika-szerte. Ám ez a hálózat rendelkezik a legbizarrabb történetekkel, eseményekkel és vendégekkel.
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Dollár milliók voltak a számláikon, mégis pazarló életüknek és sikertelen befektetéseiknek köszönhetően mindent elvesztettek.
A jövő reménységeinek kínál segítséget a FIVOSZ és a Fiatal Vállalkozók Hete.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...