Fiatalok vállalkozóvá válása
A Munkaügyi központ hazai és uniós forrásokból is igyekszik támogatni a pályakezdők munkaerőpiacra lépését, így idén is lehet pályázni vállalkozóvá válási támogatásra, illetve lehetőség van beruházás jellegű támogatások megszerzésére is. A TÁMOP–2.3.6 jelű konstrukció alapvető célja a mikrovállalkozások indítását tervező 35 év alatti természetes személyek segítése a konvergencia régiókban, amire közel ötmilliárd forintos keretösszeg áll rendelkezésre. A támogatástól 1500 darab új mikrovállalkozás elindulását várják.
Mikrovállalkozásnak minősül az a vállalkozás, amely tíznél kevesebb személyt munkaviszonyban foglalkoztat, és amelynek éves árbevétele nem haladja meg a kétmillió eurót. A pályázat keretein belül mikrovállalkozásként maximum hárommillió, társas vállalkozásban pedig maximum hatmillió forintra lehet pályázni. A kilencven százalékos állami és uniós támogatással megvalósuló konstrukcióhoz 10 százalék önrészt kell biztosítani.
A pályázati részvételhez szükséges egy kidolgozott és jóváhagyott üzleti terv, illetve a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) által szervezett képzés(ek) eredményes elvégzéséről szóló tanúsítvány. A teljes konstrukció két pályázati ütemből áll, amelynek keretében a potenciális fiatal/pályakezdő vállalkozók egymásra épülő képzések és programok keretében megkaphatják a vállalkozásindításhoz szükséges kompetenciákat – alapvető jogi, pénzügyi, gazdálkodási, munkaszervezéssel és irányítással kapcsolatos ismereteket, megismerhetik a vállalkozási formák típusait –, illetve segítséget kaphatnak üzleti tervük összeállításához (TÁMOP–2.3.6.A). A második pályázati ütemben (TÁMOP–2.3.6.B) részesülhetnek anyagi támogatásban a vállalkozások az alapítást követő időszakban felmerülő költségekre.
A pályázaton elnyert pénzt fel lehet használni, anyag- és eszközbeszerzésre, oktatásra, rezsiköltségekre, de üzlethelyiség bérlésére és ügyvédi költségekre is. Azonban a projekt összköltségének minimum 30%-át, de maximum 50%-át személyi jellegű ráfordításra (bér és járulékai) kell fordítani.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A logó az első, ami eszébe jut az embereknek egy márkáról, éppen ezért fontos, hogy pozitív emlékként megragadjon a vásárlók fejében.
A Waffle House nálunk kevésbé ismert franchise, de a tengeren túl már több, mint 60 éve van a piacon és 2000 éteremmel büszkélkedhet Amerika-szerte. Ám ez a hálózat rendelkezik a legbizarrabb történetekkel, eseményekkel és vendégekkel.
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Dollár milliók voltak a számláikon, mégis pazarló életüknek és sikertelen befektetéseiknek köszönhetően mindent elvesztettek.
A jövő reménységeinek kínál segítséget a FIVOSZ és a Fiatal Vállalkozók Hete.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...