Érdemes-e franchise rendszerhez csatlakozni a válság után?
Sok hálózat küzd a jelenlegi helyzettel, ám ennek elsősorban nem a rossz üzleti modell az oka, hanem a hirtelen változás. Azok a rendszerek, melyek nem tudták adaptálni a koncepciójukat a megváltozott körülményekhez, illetve nem rendelkeztek megfelelő tartalékokkal komoly visszaeséssel számolhatnak, vagy akár csőddel is - elég csak a Hertz példájára gondolni.
Ez most mindenképpen kedvező lehet egy franchise hálózathoz csatlakozni kívánó vállalkozó számára, hiszen sokkal előnyösebb feltételeket tudnak kialkudni. Emellett pedig láthatóvá válik, hogy melyik hálózat hogyan tud alkalmazkodni az új kihívásokhoz, krízishelyzetben mennyire tudják támogatni a partnereiket.
Annak ellenére, hogy a leállás miatt sok franchise hálózat működéséről tisztább képet kaptunk, így is maradt még számos tényező, melyeket mindenképpen érdemes megvizsgálni mielőtt valaki belekezd egy ilyen vállalkozásba.
Mit hagysz ott érte?
Egy jól fizető munkát hagysz ott a franchise-ért? Mennyire érzed a magadénak a mostani állásodat? Hol képzeled el magad 5 év múlva? Talán úgy érzed, hogy a mostani munkád nem az igazi - vagy épp elvesztetted, de biztos, hogy egy saját vállalkozás a megoldás? Csak azért mert valami újra vágysz, nem biztos, hogy ez számodra az ideális út.
Dönts hideg fejjel!
Sokunkat érzelmileg komolyan befolyásolt a közel két és fél hónap karantén, ezért most kiemelten fontos, hogy ne hagyjuk, hogy az érzelmeink befolyásoljanak minket. Az érzelmeken alapuló döntéseket pedig könnyen megbánhatjuk a jövőben. Figyeljünk arra, hogy objektívan döntsük, ha franchise-t vásárolunk.
Fontos a jegyben járás
A franchise-t sokszor a házassághoz hasonlítjuk, hiszen itt is elengedhetetlen, hogy a két fél megértse egymást és könnyen tudjanak együtt dolgozni a következő 5-10 évben. Nem elég a koncepciót jónak tartani, csak akkor szabad belevágni a vállalkozásba, ha a franchise tulajdonost is jó vezetőnek, vállalkozónak ismerjük meg. Olyan valakinek, aki képes a krízishelyzeteken is átlendíteni a koncepciót, aki képes folyamatosan innoválni, és a trendek követni.
Megfelelő csapat összeállítása
Fél éve még elképzelhetetlen volt, hogy olyan széles választékból tudj munkatársakat válogatni, mint napjainkban. A koronavírus következményeként több helyen tömeges elbocsájtásokra került sor, így egyelőre sokkal könnyebb alkalmazottakat találni szinte minden franchise koncepcióhoz.
Tartalékkal szabad csak belevágni
Amíg nem lehet tisztán látni, hogy mikor fog visszatérni az élet a régi kerékvágásba, csak akkor szabad vállalkozást indítani, ha rendelkezünk tartalékokkal. Ki tudja, hogy ősszel, esetleg jövő tavasszal megint vissza kell-e térnünk a karanténba?
Készülj a második hullámra
Minden felelős vállalatvezetőnek számolnia kell azzal, hogy bármikor elindulhat a vírus második hulláma. Bármibe is kezdünk, számoljunk azzal, hogyan vészeljük át, ha megint néhány hónapra leáll az ország?
Gondold át, hogy Te csinálnád-e?
A franchise nem való mindenkinek. Sok felelősséggel és kockázattal jár, egy stabil alkalmazotti léthez képest, ahol az ember maximum az idejét fekteti be. Egy saját vállalkozás nincs tekintettel, arra, hogy éppen hétköznap van-e vagy vasárnap este, ha valami történik, akkor azonnal cselekedni kell. Értelemszerűen ezt meg is hálálja a koncepció, melyet az is mutat, hogy a világon mindenhol virágzik a franchise.
Jó lehetőségeket minden gazdasági helyzetben lehet találni. A franchise-zal általában soha nem égetheti meg magát az ember, ha tényleg oda figyel a fent összeszedett pontokra és jól utána néz a kiszemelt hálózatnak.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Egy vállalkozás túlélését sokszor nem egy jó ötlet, hanem egy jó üzleti terv teszi lehetővé.
Számos buktatója lehet annak, ha a személyiségünkhöz nem illeszkedő franchise-hoz csatlakozunk.
Nehéz pontosan megmondani, hogy mekkora összeget kell különböző marketing eszközökre költeni egy franchise partner megszerzéséhez. Ám most egy amerikai kutatás megpróbál tiszta vizet önt a pohárba.
Ezeket a kérdéseket mindenképpen tegye fel a csatlakozást megelőzően.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...