Aromamarketing
Egy vállalat arculatának létrehozásában fontos szerepet játszanak olyan apró tényezők is, mint a vásárlás közben hallható zene, a színek megfelelő összhangja, vagy a berendezés. A modern vállalkozások nagy hangsúlyt fektetnek a pozitív légkör megteremtésére, melynek elengedhetetlen tartozékát képezik az illatok.
Az aromamarketinget legelőször a kilencvenes évek közepén alkalmazták Ausztráliában. A Drezdai Egyetemen folytatott kutatások azt bizonyítják, hogy a megfelelő illatok használatával a vásárlók 16%-a tovább marad az üzletekben, 15% pedig nagyobb valószínűséggel vásárol – persze az illat nem narkotikum, ami vásárlásra kényszerítené a vevőket. Az aromának pozitív érzéseket kell ébresztenie a vásárlókban: ha az ügyfél emlékszik a kellemes illatra, akkor vissza fog térni üzletünkbe.
Nem csak a kereskedelmi üzletek fordítanak nagyobb figyelmet az aromamarketingre, hanem a szolgáltatói szektor is. A fogorvosi rendelőkben például a kellemetlen emlékeket ébresztő szagok elfedésére legtöbbször gyümölcsös-mentolos aromákat használnak - a zöld alma illatáról az egészséges fogakra asszociálunk, a mentol pedig a frissesség szimbóluma. Fontos azonban, hogy az ügyfél lássa is az illat forrását, mivel ellentétes esetben megtévesztve érezheti magát. Tegyünk almákat egy tálba, hogy össze lehessen kötni az aromát a forrásával. Ezt azonban felesleges megtennünk, ha parfüm alapú illatokat használunk, mivel ezeket egyből beazonosítja szaglószervünk. Az illatosító berendezéseket a plafonra érdemes elhelyezni és lehetőleg közel az üzlet bejáratához – így kellemes illat köszönti és búcsúztatja vevőinket.
Japánban új módszerét fejlesztették ki az aromák használatára: az irodákban délelőtt citromos, a nap közepén jázmin, délután pedig fenyőillat terjeng a levegőben. A citrus illat frissít, a jázmin stimulálja az agyműködést, a fenyő pedig segít leküzdeni a fáradtságot.
A megfelelő aroma használatához ismernünk kell célcsoportunk korát, nemét, a környezetet, de függ a termékek és szolgáltatások típusától is. Egyes cégek a névjegykártyáikat és hivatalos papírjaikat is illatosítják: egy kertészeti gépeket gyártó vállalatnak a névjegykártyái például a frissen vágott fű illatával vannak átitatva. Ez azért célravezető, mert ha kertünkben megnőtt a fű és nincs mivel levágnunk azt, egyből a frissen vágott fű illatával átitatott névjegykártyához fogunk nyúlni.
Nagyon fontos, hogy csak mértékkel használjuk az aromákat, mert a túl intenzív illatok rossz érzéseket kelthetnek az ügyfelekben. Ha például a fogorvosi rendelőben érezhető almaillatot túl intenzíven permetezik a levegőbe, akkor az mélyebb nyomot hagyhat bennünk és ha hétköznapi helyzetben találkozunk az aromával, akkor is a rendelőre és azzal együtt a fájdalomra fogunk gondolni.
Daniel Wilk
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A logó az első, ami eszébe jut az embereknek egy márkáról, éppen ezért fontos, hogy pozitív emlékként megragadjon a vásárlók fejében.
A Waffle House nálunk kevésbé ismert franchise, de a tengeren túl már több, mint 60 éve van a piacon és 2000 éteremmel büszkélkedhet Amerika-szerte. Ám ez a hálózat rendelkezik a legbizarrabb történetekkel, eseményekkel és vendégekkel.
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Dollár milliók voltak a számláikon, mégis pazarló életüknek és sikertelen befektetéseiknek köszönhetően mindent elvesztettek.
A jövő reménységeinek kínál segítséget a FIVOSZ és a Fiatal Vállalkozók Hete.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A teljesen új megközelítéssel dolgozó My Infraslim hálózat hazánkban folytatja a franchise terjeszkedését. A szlovén franchise rendszer már 15 infra stúdióval rendelkezik a saját piacán, most pedig elérkezettnek látták az időt, hogy Magyarországon is megnyissák az első szalonjukat.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...