Mit kérdezzünk a franchise értékesítőtől?

Sok ember vágyik arra, hogy a maga ura legyen. Többen érdeklődnek a franchise, mint a vállalkozásindítás egy biztonságosabb módja iránt, de végül sosem vágnak bele saját üzletükbe. Az indokok különbözőek lehetnek, de az egyik leggyakoribb ok az információhiány – annak ellenére, hogy a franchise átadók rengeteg információval rendelkeznek, csak kérdezni kell tőlük. A legtöbb franchise érdeklődő mindössze az adott hálózat honlapját nézi meg, esetleg elolvas egy-két cikket, és így hoz döntést. De ez nem elegendő.
Ha önt érdekli egy franchise hálózat, az első dolog amit tennie kell, hogy megvizsgálja a beruházás teljes összegét. Ha nincs hozzáférése a megfelelő mennyiségű tőkéhez, kutasson tovább. Ha rendelkezik a befektetendő összeggel, akkor töltse ki a franchise jelentkezési, kapcsolatfelvételi űrlapot további információkért. Elsőre ez nem tűnik nagy dolognak, pedig az. Ezzel a gesztussal, hogy megadja a nevét, lakhelyét, telefonszámát és email címét, egy lépéssel közelebb kerül ahhoz, hogy franchise átvevő váljon önből, és így felveszi a kapcsolatot a franchise értékesítővel is.
Az első telefonbeszélgetés a franchise értékesítővel egy fontos hívás. Sok kérdést tesznek fel önnek. Az értékesítő elsősorban az alkalmasságát próbálja kideríteni, és nem csak financiális szempontból. De ön is kérdezhet az értékesítőtől. Tájékozódhat, hogy valóban önnek való-e az adott franchise lehetőség és a válaszok segítségével eldöntheti, hogy tovább kíván-e lépni a folyamatban.
A következő öt kérdés a legfontosabbak közé tartozik, amelyeket érdemes minden franchise hálózattól, képviselőtől megkérdezni.
- Mióta van jelen a vállalkozás és mióta működik franchise formában?
Előfordul, hogy a vállalkozás már tíz éve működik, de franchise átvevők számárak csak egy rövid ideje van elérhető ajánlatuk. Ezt jó tudni. - Mióta dolgozik a franchise hálózatnak?
A franchise világában a hosszútávú működés fontos elem. Ha a franchise manager régóta dolgozik a vállalatnak, akkor pontosan ismeri annak belső működését és tudja, hogy mik a sikeres és sikertelen franchise átvevők tulajdonságai. - Mik a legfontosabb jellemzők, amelyeket a hálózat a franchise átvevők esetében fontosnak tart?
A válasz, amelyet kap segít meghatározni, hogy ön valóban alkalmas-e a hálózathoz való csatlakozásra. - Le tudná írni a csatlakozás folyamatát, és hogy megközelítőleg mennyi időt vesz igénybe a folyamat?
Ezen két dolog ismerete segíti önt a megfelelő időbeosztás felállításában, melynek része például az üzleti terv megírása vagy üzleti hitel felvétele. - Ha a családtagja lennék, mit mondana el a franchise ajánlatról?
Ennek a kérdésnek a lényege, hogy a franchise értékesítő olyan információkat is eláruljon, amelyeket nem feltétlenül osztanak meg a franchise jelentkezőkkel. Sosem tudhatja, milyen előnyös tudásra tehet szert ezáltal.
Ezen kérdések mindegyike segítheti önt, hogy jobban megismerje az adott franchise hálózatot. Az információk birtokában könnyebben el tudja majd dönteni, hogy továbbra is érdeklődik-e az ajánlat iránt, vagy érdemesebb más franchise hálózatok felé nyitnia.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Egy vállalkozás túlélését sokszor nem egy jó ötlet, hanem egy jó üzleti terv teszi lehetővé.
Számos buktatója lehet annak, ha a személyiségünkhöz nem illeszkedő franchise-hoz csatlakozunk.
Nehéz pontosan megmondani, hogy mekkora összeget kell különböző marketing eszközökre költeni egy franchise partner megszerzéséhez. Ám most egy amerikai kutatás megpróbál tiszta vizet önt a pohárba.
Összeszedtük azokat a tényezőket, melyekre érdemes figyelni mindenkinek, aki egy franchise rendszerhez való csatlakozásban gondolkodik.
Ezeket a kérdéseket mindenképpen tegye fel a csatlakozást megelőzően.
legolvasottabb

A Used Products már több mint 50 egységgel rendelkezik hazájában, valamint megjelent Németországban, Belgiumban és Romániában is.
A Used Products már több mint 50 egységgel rendelkezik hazájában, valamint megjelent Németországban, Belgiumban és Romániában is.
A Magyar Franchise Szövetség szeptemberben ismét franchise képzéssorozatot indít. Az előadásokon vállalkozók és induló franchise hálózatok ismerkedhetnek meg a sikeres hálózatépítéssel, marketinggel illetve, hogyan találják meg a potenciális franchise partnereket.
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Az előző cikkekben a Nemzeti Bankokról beszéltünk, így talán minden legót összeszedtünk a gazdasági válság felépítéséhez.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...