Mit kérdezzünk a franchise értékesítőtől?
Sok ember vágyik arra, hogy a maga ura legyen. Többen érdeklődnek a franchise, mint a vállalkozásindítás egy biztonságosabb módja iránt, de végül sosem vágnak bele saját üzletükbe. Az indokok különbözőek lehetnek, de az egyik leggyakoribb ok az információhiány – annak ellenére, hogy a franchise átadók rengeteg információval rendelkeznek, csak kérdezni kell tőlük. A legtöbb franchise érdeklődő mindössze az adott hálózat honlapját nézi meg, esetleg elolvas egy-két cikket, és így hoz döntést. De ez nem elegendő.
Ha önt érdekli egy franchise hálózat, az első dolog amit tennie kell, hogy megvizsgálja a beruházás teljes összegét. Ha nincs hozzáférése a megfelelő mennyiségű tőkéhez, kutasson tovább. Ha rendelkezik a befektetendő összeggel, akkor töltse ki a franchise jelentkezési, kapcsolatfelvételi űrlapot további információkért. Elsőre ez nem tűnik nagy dolognak, pedig az. Ezzel a gesztussal, hogy megadja a nevét, lakhelyét, telefonszámát és email címét, egy lépéssel közelebb kerül ahhoz, hogy franchise átvevő váljon önből, és így felveszi a kapcsolatot a franchise értékesítővel is.
Az első telefonbeszélgetés a franchise értékesítővel egy fontos hívás. Sok kérdést tesznek fel önnek. Az értékesítő elsősorban az alkalmasságát próbálja kideríteni, és nem csak financiális szempontból. De ön is kérdezhet az értékesítőtől. Tájékozódhat, hogy valóban önnek való-e az adott franchise lehetőség és a válaszok segítségével eldöntheti, hogy tovább kíván-e lépni a folyamatban.
A következő öt kérdés a legfontosabbak közé tartozik, amelyeket érdemes minden franchise hálózattól, képviselőtől megkérdezni.
- Mióta van jelen a vállalkozás és mióta működik franchise formában?
Előfordul, hogy a vállalkozás már tíz éve működik, de franchise átvevők számárak csak egy rövid ideje van elérhető ajánlatuk. Ezt jó tudni. - Mióta dolgozik a franchise hálózatnak?
A franchise világában a hosszútávú működés fontos elem. Ha a franchise manager régóta dolgozik a vállalatnak, akkor pontosan ismeri annak belső működését és tudja, hogy mik a sikeres és sikertelen franchise átvevők tulajdonságai. - Mik a legfontosabb jellemzők, amelyeket a hálózat a franchise átvevők esetében fontosnak tart?
A válasz, amelyet kap segít meghatározni, hogy ön valóban alkalmas-e a hálózathoz való csatlakozásra. - Le tudná írni a csatlakozás folyamatát, és hogy megközelítőleg mennyi időt vesz igénybe a folyamat?
Ezen két dolog ismerete segíti önt a megfelelő időbeosztás felállításában, melynek része például az üzleti terv megírása vagy üzleti hitel felvétele. - Ha a családtagja lennék, mit mondana el a franchise ajánlatról?
Ennek a kérdésnek a lényege, hogy a franchise értékesítő olyan információkat is eláruljon, amelyeket nem feltétlenül osztanak meg a franchise jelentkezőkkel. Sosem tudhatja, milyen előnyös tudásra tehet szert ezáltal.
Ezen kérdések mindegyike segítheti önt, hogy jobban megismerje az adott franchise hálózatot. Az információk birtokában könnyebben el tudja majd dönteni, hogy továbbra is érdeklődik-e az ajánlat iránt, vagy érdemesebb más franchise hálózatok felé nyitnia.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Egy vállalkozás túlélését sokszor nem egy jó ötlet, hanem egy jó üzleti terv teszi lehetővé.
Számos buktatója lehet annak, ha a személyiségünkhöz nem illeszkedő franchise-hoz csatlakozunk.
Nehéz pontosan megmondani, hogy mekkora összeget kell különböző marketing eszközökre költeni egy franchise partner megszerzéséhez. Ám most egy amerikai kutatás megpróbál tiszta vizet önt a pohárba.
Összeszedtük azokat a tényezőket, melyekre érdemes figyelni mindenkinek, aki egy franchise rendszerhez való csatlakozásban gondolkodik.
Ezeket a kérdéseket mindenképpen tegye fel a csatlakozást megelőzően.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...