3 dolog, amit vállalkozóként érdemes megtenni az Újév első hetében
Most, hogy véget értek az ünnepek, és javában zajlik az Újév, itt az ideje, hogy visszatérjen dolgozószobájába, műhelyébe, a ”laborba”, hogy olyan innovatív ötletekkel rukkoljon elő, amikkel növekedési pályára állíthatja vállalkozását. Függetlenül cége méretétől, vagy attól, hogy melyik szegmensben, ágazatban tevékenykedik, az alábbi három egyszerű dolgot érdemes megtennie, ha a következő 365 napban hatékonyságának és piaci részesedésének növelése a cél.
1. Száznapos terv
Az 1930-as években Franklin Roosevelt amerikai elnök beiktatása után állt elő a száznapos terv gondolatával, mint munkássága hatékonyságának mérőeszközével, ami azóta a frissen megválasztott elnökök tradíciójává vált. A program általában olyan rövidtávú célokat tartalmaz, melyek hozzájárulnak az elnök hosszútávú víziójának megvalósításához. A vállalkozóknak szintén érdemes elkészíteniük saját száznapos tervüket, mint vállalkozásuk hatékonyság- és rentabilitásnövelésének tervrajzát. Egy ilyen program többtucat konkrét feladatot fogalmaz meg, valamint megköveteli a vállalkozástulajdonost, hogy átgondolja azokat a lépéseket és erőforrásokat, amelyekre a megvalósításhoz szükség van. Míg megvan a hosszútávú víziók kidolgozásának a helye és ideje is, addig a száznapos terv inkább az elérhetőbb célok megvalósításához, valamint egy lendületes, energikus évkezdéshez segíti hozzá a vállalkozókat. Amikor pedig a program április közepén a végéhez ér, akkor a vállalkozók tudni fogják, hogy ünnepelhetnek-e, vagy inkább törekvéseik újra gondolásába kellene több energiát fektetniük.
2. Lomtalanítás
A vállalkozás munkaterületének átfogó kitakarítása, rendberakása fáradságos, mégis szükséges feladat akkor is, ha csak az iroda feng-shui-ját szeretné jobbá tenné, de akkor is, ha könnyebben, egyszerűbben szeretné tárolni és megtalálni a dolgait. Érdemes erre akár egy szombati napot kitűzni (amikor a kollégák, alkalmazottak többségének van egy szabad délelőttje), szerezni egy nagyobb méretű kukát vagy konténert, és megszabadulni minden szükségtelen dokumentumtól, prezentációtól, dossziétól, kidobni minden régi felszerelést, brosúrát, termékmintát - minden felesleges, használatlan tárgyat. Ha a munkaterület már rendezett, akkor érdemes bevezetni egy felhő alapú biztonsági rendszert, amivel kényelmesebbé tehető a vállalat elektronikus adataihoz való hozzáférés és azok helyreállítása. A lomtalanítással a kollégái is hatékonyabban tudják végezni a dolgukat, de a rendezett és hatékony iroda ad egy szakmaibb, profibb megjelenést is.
3. Törjön magasra
Az Újév első hete tökéletes idő a termékei, szolgáltatásai árának átgondolásához, újra értelmezéséhez. Sok kis- és középvállalkozó próbál úgy versenyképesebb lenni, hogy lejjebb viszi az árait; és gyakran ez hiba. Ahelyett, hogy egyből árat csökkentene, először érdemes tanulmányozni a piacot, és megfogalmazni egy tervet, ami számba veszi vállalkozása korábbi ár változtatásait és a szezonális hatásokat, valamint meghatározza az ár- vagy munkadíjemeléshez legalkalmasabb időpontot, illetve ahogyan az áremelést racionalizálni tudja – vagyis, amitől az ajánlata értékesebb lett. Ha talál olyan űrt, lehetőséget, ami lehetővé tenne egy kisebb, de nyereséges emelést, akkor ragadja meg az alkalmat.
Az ünnepek, a téli szünet és kikapcsolódások után teljesen érthető, ha kell egy-két nap, hogy a vállalkozók visszarázódjanak a mindennapokba; de a megfelelő felkészülésnek megvan a maga előnye. Azok, akik – akár egyfajta éves munkahelyi rituálé, szertartás formájában – alkalmazzák a fenti három lépést, január elején “újra indítják” vállalkozásukat, segítenek csapatuk energizálásában, inspirálásában, és új innovációs, növekedési lehetőségeknek engednek teret a cégen belül.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
Melyik franchise hálózatba érdemes befektetni? Melyik koncepció kínálja a legnagyobb profitot?
Mindenki szeretné elérni a pénzügyi függetlenséget, de keveseknek adatik meg a lehetőség. A karrier-építés nem mindig jelent megoldást, a legtöbben saját vállalkozásról álmodnak, de próbálkozásaik mégis kudarcba fulladnak. Mi jelentheti a megoldást?
Évről-évre sokan fogadkoznak, hogy végre elkezdik a fogyókúrát, elkezdenek mozogni, leteszik a cigarettát, megtanulnak valamilyen nyelvet vagy éppen vállalkozást indítanak.
Már 2020 van, de még mindig a vendéglátóhelyek nagyrésze nem tudja megfelelően megszólítani az Y generációt, pedig ez a korosztály ma már a világ népességének 30 százalékát teszi ki.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Gyakran halljuk, hogy a mai fiatalok lusták nem dolgoznak, és azt is, hogy lehetetlen velük dolgozni, lakást venniük, továbblépniük, de melyik igaz, ha egyáltalán bármelyik az?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...