Erősödött a vállalkozói kedv

Bár a sikerhez sokszor nehéz út vezet, egyre többen állunk saját lábra. Világszerte erősödik a vállalkozói kedv és mi, magyarok is optimistábbak vagyunk: tízből négyen vállalkoznánk, leginkább azért, mert függetlenségre vágyunk - derül ki az Amway idei Globális Vállalkozói Jelentéséből. Kitartásban elsők vagyunk, ám az önbizalomhiány is tetten érhető: míg világszerte minden második ember, a magyaroknak alig negyede érzi úgy, hogy megvan minden képessége egy saját vállalkozás elindításához. Az idén hetedik éve rendszeresen publikált, átfogó nemzetközi kutatás célja volt, hogy nyomon kövesse a vállalkozói környezet, -kultúra és -hajlandóság változásait és trendjeit a részt vevő országokban, így Magyarországon is.
Az adatokból kiderül, bár nemzetközi és európai összehasonlításban is van még hova fejlődnünk, a magyarok egyre pozitívabban állnak a vállalkozói létformához. Míg 2012-ben a válaszadók kevesebb, mint fele (47%) vélekedett pozitívan a vállalkozásokról, két éve már 61%, 2016-ban pedig 65% gondolta úgy, hogy érdemes Magyarországon vállalkozni. Bíztató eredmény, hogy a magyarok több mint harmada (38%) gond nélkül el tudná magát képzelni vállalkozóként, ezzel a régióban a középmezőnybe tartozunk, megelőzve Csehországot, Szlovákiát és Romániát is.
„A vállalkozói kedv erősödése mögött két tényező áll. A kis- és középvállalkozások száma évről évre növekszik, így Magyarországon is egyre több kézzel fogható pozitív példát, mintát láthatunk a sikeres vállalkozóvá válásra. A fejlődést segíti a javuló üzleti környezet is: a pénzügyi világválság óta a magyar gazdaság növekvő pályára állt, és kedvezőbb lehetőségeket kínál a kisvállalkozások számára” –tette hozzá Dr. Balaton Károly, a Miskolci Egyetem professzora, a kutatás tudományos partnere.
Az Y Generációé a jövő
A vállalkozói potenciál az életkor növekedésével egyértelműen csökken. Bár a 35 év alatti magyar fiatalok fele (49%) el tudná képzelni, hogy saját vállalkozást indít, 35-49 éves kor között tíz megkérdezettből már csak négy (41%) vállalná az önfoglalkoztatást, míg az 50 felettiek mindössze negyede (26%) állna készen saját cég alapítására. A nemzetközi tendenciákkal összhangban a férfiak nyitottabbak a saját vállalkozásra - 43 százalékuk szívesen alapítana céget, míg a nők 34 százaléka állna saját lábra.
A függetlenség a legvonzóbb
Nincs főnök, többet keresünk, végre megvalósíthatjuk, amit igazán szeretnénk – ahogy a világ más tájain, Magyarországon is elsősorban ezek a tényezők sarkallnak arra, hogy önálló vállalkozásba kezdjünk. A saját cég legfontosabb előnye, hogy önmagunk főnökei lehetünk (41%), de fontos szempontot jelent a kiegészítő jövedelem (33%) és az önmegvalósítás (31%) lehetősége is.
A siker sokszor fejben dől el - mégsem hiszünk önmagunkban
Az Amway kutatása egy új mérőszámot, az ún. Amway Vállalkozási Hajlandóság Indexet vezette be 2015-ben, amely az adott országra jellemző vállalkozásbarát közhangulat erősségét méri. Sajnos ebben továbbra is fejlődnünk kell: a nemzetközileg mért 50-es, és az európai 45-ös értékhez képest Magyarország 39-es értéket ért el.
Bár sokan szívesen vállalkoznánk, a nemzetközi mutatókhoz képest (56%) ez a lehetőség a magyaroknak még mindig nem kellően vonzó (40%). A legfeltűnőbb az önbizalomhiány: Magyarországon a válaszadók csak kevesebb, mint negyede (23%) érzi úgy, hogy minden képessége megvan a saját vállalkozás indításához, míg világszinten majdnem minden második megkérdezett (46%) optimista saját vállalkozói lehetőségeivel kapcsolatban. Kitartásban viszont elsők vagyunk: ha egyszer elhatározzuk magunkat, akkor is kitartunk a vállalkozóvá válás mellett, ha a környezetünk inkább lebeszélne minket erről. Ellenálló képességünk tehát nagyobb (55%), mint a világ más országaiban (49%).
Az Amway Globális Vállalkozói Jelentés (mely itt megtekinthető eredeti formában) az önfoglalkoztatásban rejlő lehetőségekre is kitér: A válaszadókat arról kérdezték, hogyan látják az önfoglalkoztatás terjedését az elkövetkező 5 évben. Míg a nemzetközi eredmények optimizmusról tanúskodnak, az európaiak és főként a magyarok már sötétebben látják a jövőt. Míg világszerte a megkérdezettek 40%-a gondolja úgy, hogy egyre többen választják a vállalkozói létformát a következő években, Európában ez az arány 35%, Magyarországon pedig mindössze 18%.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
Melyik franchise hálózatba érdemes befektetni? Melyik koncepció kínálja a legnagyobb profitot?
Mindenki szeretné elérni a pénzügyi függetlenséget, de keveseknek adatik meg a lehetőség. A karrier-építés nem mindig jelent megoldást, a legtöbben saját vállalkozásról álmodnak, de próbálkozásaik mégis kudarcba fulladnak. Mi jelentheti a megoldást?
Évről-évre sokan fogadkoznak, hogy végre elkezdik a fogyókúrát, elkezdenek mozogni, leteszik a cigarettát, megtanulnak valamilyen nyelvet vagy éppen vállalkozást indítanak.
Már 2020 van, de még mindig a vendéglátóhelyek nagyrésze nem tudja megfelelően megszólítani az Y generációt, pedig ez a korosztály ma már a világ népességének 30 százalékát teszi ki.
legolvasottabb

A franchise hálózatok honosították meg igazán az önkiszolgáló italautomatákat hazánkban, külföldön viszont már a végét járhatja a trend.
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az Európai Franchise Szövetség (EFF) idén második alkalommal hirdette meg Európai Franchise Díj pályázatát, amelyen számos Európai franchise hálózat mérettette meg magát.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...