Legolvasottabb
A franchise fogalma
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Mennyibe kerül egy McDonald’s?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
E-kereskedelmi várakozások
Miben más a magyar piac és lesz itt valaha Amerika?
Újra Magyarországra jönne a Wendy’s étteremlánc
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Miért jobb a franchise futár?
Miért működik a DODO franchise-ban, és miben tér el a többi futár cégtől?
Miért kell a hálózatoknak folyamatosan megújulnia?
A KFC már több, mint 100 éves és több mint 70 éve működik franchise-ban mégis komoly változásokat jelentett be a hálózat.
Régiós terjeszkedésben a Domino’s Pizza
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
Intenzívebb expanzió
Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
Mi is az a szellemkonyha?
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
A Tim Hortons megérkezett Európába
A kávéjáról és fánkjairól ismert kanadai gyorsétteremlánc hálózatfejlesztésének következő állomása Nagy-Britannia.
Az AI mégsem megoldás a gyorséttermek minden problémájára?
A nagy AI trendtől sok vállalkozás azt várta, hogy végre nem kell többet foglalkozni a munkaerő problémákkal és már tényleg csak az étterem konyhájába kell ember.
Szezon egész évben
Dinamikusan bővül a hazai utazásszervező és utazási iroda ágazat, és vele együtt a Summer Time Travel franchise.
A legjobb kiskereskedelmi márkák
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Franchise Expo 2025: egyenes út az üzleti siker felé
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Új, világszerte ismert amerikai márkák jelenhetnek meg Magyarországon
Világszerte ismert amerikai márkák képviselői érkeznek Budapestre szeptember 16-án, hogy bemutassák hazai terjeszkedési terveiket és leendő partnereikkel találkozzanak. A küldöttségben komoly ismert cégek vesznek részt, mint például a Wendy’s vagy az Olive Garden, amelyek élvezik a Nemzetközi és a Magyar Franchise Szövetség támogatását is.
Hogyan írjunk jó franchise szerződést?
A franchise szerződés az átadó és az átvevő közötti kapcsolat alapja.
Megduplázta franchise-partnerei számát a DODO
Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.
Franchise körkép: önkiszolgáló kávéautomata
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
Tovább nő az AmRest birodalom
Közép-Európa egyik legnagyobb étteremoperátora 144 Starbucks kávézóval bővítheti tovább hálózatát. Szlovákiába is belépnek.
Idén is formában a H&M
A svéd Hennes & Mauritz idei első féléves eredményei ismét a hálózat dinamikus erősödéséről tanúskodnak.
Pilates forradalom a franchise piacon
A fitneszipar jelenleg példátlan növekedést él meg, és a pilates áll a változások élvonalában. De mi teszi ezt a mozgásformát ennyire vonzóvá befektetők és sportolók számára egyaránt?
A gyors éttermek már nyugaton se olcsók
Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Debrecenben nyit a magyar palacsintaház első franchise étterme
A nemzetközi szinten is egyedülállónak számító gasztronómiai különlegességet nyújtó Creppy egy családi vállalkozásból indult 13 évvel ezelőtt, Miskolcról.
Franchise körkép: élen a kozmetikai termékekben
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A Burger King 158 millió dollárért veszi vissza egységeit
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Mitől jó egy logó?
A logó az első, ami eszébe jut az embereknek egy márkáról, éppen ezért fontos, hogy pozitív emlékként megragadjon a vásárlók fejében.
Új franchise márka a hazai pékpiaci szegmensben
Elindította franchise rendszerét a több mint két évtizedes múltra visszatekintő Pécsváradi Aranycipó.
Így zajlott az ősz első franchise eseménye
A rendezvénynek a Jalsovszky ügyvédi iroda volt a házigazdája, akik üzleti reggelivel fogadták a résztvevőket.
Magyar csokicsoda
A ChocoMe nemzetközi ismertsége tovább nő: legutóbb Spanyolországban csábította el az El Corte Inglés küldöttségét.