A franchise fogalma

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.

Mennyibe kerül egy McDonald’s?

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.

E-kereskedelmi várakozások

Miben más a magyar piac és lesz itt valaha Amerika?

Újra Magyarországra jönne a Wendy’s étteremlánc

Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!

Miért jobb a franchise futár?

Miért működik a DODO franchise-ban, és miben tér el a többi futár cégtől?

Miért kell a hálózatoknak folyamatosan megújulnia?

A KFC már több, mint 100 éves és több mint 70 éve működik franchise-ban mégis komoly változásokat jelentett be a hálózat.

Régiós terjeszkedésben a Domino’s Pizza

Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.

Intenzívebb expanzió

Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.

Mi is az a szellemkonyha?

Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?

A Tim Hortons megérkezett Európába

A kávéjáról és fánkjairól ismert kanadai gyorsétteremlánc hálózatfejlesztésének következő állomása Nagy-Britannia.

Az AI mégsem megoldás a gyorséttermek minden problémájára?

A nagy AI trendtől sok vállalkozás azt várta, hogy végre nem kell többet foglalkozni a munkaerő problémákkal és már tényleg csak az étterem konyhájába kell ember.

Szezon egész évben

Dinamikusan bővül a hazai utazásszervező és utazási iroda ágazat, és vele együtt a Summer Time Travel franchise.

A legjobb kiskereskedelmi márkák

A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.

Franchise Expo 2025: egyenes út az üzleti siker felé

Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.

Új, világszerte ismert amerikai márkák jelenhetnek meg Magyarországon

Világszerte ismert amerikai márkák képviselői érkeznek Budapestre szeptember 16-án, hogy bemutassák hazai terjeszkedési terveiket és leendő partnereikkel találkozzanak. A küldöttségben komoly ismert cégek vesznek részt, mint például a Wendy’s vagy az Olive Garden, amelyek élvezik a Nemzetközi és a Magyar Franchise Szövetség támogatását is.

Hogyan írjunk jó franchise szerződést?

A franchise szerződés az átadó és az átvevő közötti kapcsolat alapja.

Megduplázta franchise-partnerei számát a DODO

Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.

Franchise körkép: önkiszolgáló kávéautomata

A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.

Tovább nő az AmRest birodalom

Közép-Európa egyik legnagyobb étteremoperátora 144 Starbucks kávézóval bővítheti tovább hálózatát. Szlovákiába is belépnek.

Idén is formában a H&M

A svéd Hennes & Mauritz idei első féléves eredményei ismét a hálózat dinamikus erősödéséről tanúskodnak.

Pilates forradalom a franchise piacon

A fitneszipar jelenleg példátlan növekedést él meg, és a pilates áll a változások élvonalában. De mi teszi ezt a mozgásformát ennyire vonzóvá befektetők és sportolók számára egyaránt?

A gyors éttermek már nyugaton se olcsók

Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.

Debrecenben nyit a magyar palacsintaház első franchise étterme

A nemzetközi szinten is egyedülállónak számító gasztronómiai különlegességet nyújtó Creppy egy családi vállalkozásból indult 13 évvel ezelőtt, Miskolcról.

Franchise körkép: élen a kozmetikai termékekben

A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?

A Burger King 158 millió dollárért veszi vissza egységeit

Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.

Mitől jó egy logó?

A logó az első, ami eszébe jut az embereknek egy márkáról, éppen ezért fontos, hogy pozitív emlékként megragadjon a vásárlók fejében.

Új franchise márka a hazai pékpiaci szegmensben

Elindította franchise rendszerét a több mint két évtizedes múltra visszatekintő Pécsváradi Aranycipó.

Így zajlott az ősz első franchise eseménye

A rendezvénynek a Jalsovszky ügyvédi iroda volt a házigazdája, akik üzleti reggelivel fogadták a résztvevőket.

Magyar csokicsoda

A ChocoMe nemzetközi ismertsége tovább nő: legutóbb Spanyolországban csábította el az El Corte Inglés küldöttségét.

Cuki, divatos, trendi

A Kioda lakberendezési és design üzletlánc franchise koncepciója egy kiskereskedelmi helyszínen hozza össze Korea legjobbjait.