Szerda
2019.06.05.
A franchise lehetséges megoldás egy hálózat, annak termékeinek vagy szolgáltatásainak gyors és intenzív fejlesztésére, megvalósítására.
 

1. A franchise lehetőség a rendszergazda számára, hogy tovább építse és optimalizálja értékesítési csatornáit, ezáltal erősödjön a piacon és mindezt jelentősebb befektetés nélkül. Ez széleskörű márka -és termékmegjelenést is jelent számára, jobb értékesítési adatokat. A franchise szerződés tartalmazza a hálózat átvevőinek azt a kötelezettségét, hogy az átadótól közvetlenül vagy egy általa meghatározott beszállítótól vásárolják a termékeket, alapanyagokat.

2. Fontos, hogy a franchise további bevételi forrást is jelent az átvevők által fizetett franchise díjaknak köszönhetően. Ez nem csak az üzleti megjelenés és a know-how megvásárlását (licenc vagy kezdeti franchise díj) jelenti, de a havi franchise díjat is (royalty), ami az átvevőnek nyújtott folyamatos támogatás díját jelenti. Érdemes megjegyezni, hogy esetenként ezeket a díjakat a termékek amik az átadó szolgáltat franchise átvevőjének árai tartalmazzák. Ez azért jó megoldás, mert az átvevő akkor is tud csatlakozni az üzleti koncepcióhoz, ha nincs elég kezdőtőkéje, valamint megakadályozza viták kialakulását a franchise díjazás mértékéről.

3. Az átvevők egyéni vállalkozók, akik a saját tőkéjüket fektették bele vállalkozásukba, ezért jobban elkötelezettek az üzlet mellett, mint a személyzet vagy munkavállalók.

4. Alacsonyabb marketing költségek, ugyanis a franchise hálózat tagjai járulékot fizetnek egy közös reklám és promóciós alapba, egyéni reklámtevékenység helyett vagy mellett.

5. Azért is profitáló az átadói pozíció, mert az átvevők önálló vállalkozók, akik felelősséggel tartoznak tevékenységükért. Ezért a végső fogyasztók felé nekik kell ügyfél és vevőszolgálatot nyújtani bármilyen probléma esetén, ugyanakkor, a vásárló magában az egész láncot, az összes egyéni outletet magába foglaló márkát könyveli el, így vagy úgy.

6. Végül, de nem utolsó sorban a frachising a munkaerő felvétel és a személyzet irányításának a terhét is leveszi a válláról, hiszen ezek az átvevő kötelezettségei közé tartoznak.

Tanácsadás, PROFIT franchise services


legolvasottabb

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

Mennyibe kerül egy McDonald’s? /2022.02.02.

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.

Biztosítsd be jövedelemforrásod egy ingatlaniroda nyitásával! /2024.06.11.

Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.

Amikor nemcsak egy márkához, hanem egy szakmai közösséghez is csatlakozol – Interjú Bartal Melindával” /2025.06.11.

Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.

A legjobb kiskereskedelmi márkák /2014.04.11.

A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.

népszerű a fórumban

A Fornetti recept

A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Lengyel postacég lép a magyar piacra

Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Pályázat mikrovállalkozásoknak

Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?

Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Atipikus foglalkoztatás

április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?

Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat

A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak

Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...

4 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.