1. A franchise lehetőség a rendszergazda számára, hogy tovább építse és optimalizálja értékesítési csatornáit, ezáltal erősödjön a piacon és mindezt jelentősebb befektetés nélkül. Ez széleskörű márka -és termékmegjelenést is jelent számára, jobb értékesítési adatokat. A franchise szerződés tartalmazza a hálózat átvevőinek azt a kötelezettségét, hogy az átadótól közvetlenül vagy egy általa meghatározott beszállítótól vásárolják a termékeket, alapanyagokat.
2. Fontos, hogy a franchise további bevételi forrást is jelent az átvevők által fizetett franchise díjaknak köszönhetően. Ez nem csak az üzleti megjelenés és a know-how megvásárlását (licenc vagy kezdeti franchise díj) jelenti, de a havi franchise díjat is (royalty), ami az átvevőnek nyújtott folyamatos támogatás díját jelenti. Érdemes megjegyezni, hogy esetenként ezeket a díjakat a termékek amik az átadó szolgáltat franchise átvevőjének árai tartalmazzák. Ez azért jó megoldás, mert az átvevő akkor is tud csatlakozni az üzleti koncepcióhoz, ha nincs elég kezdőtőkéje, valamint megakadályozza viták kialakulását a franchise díjazás mértékéről.
3. Az átvevők egyéni vállalkozók, akik a saját tőkéjüket fektették bele vállalkozásukba, ezért jobban elkötelezettek az üzlet mellett, mint a személyzet vagy munkavállalók.
4. Alacsonyabb marketing költségek, ugyanis a franchise hálózat tagjai járulékot fizetnek egy közös reklám és promóciós alapba, egyéni reklámtevékenység helyett vagy mellett.
5. Azért is profitáló az átadói pozíció, mert az átvevők önálló vállalkozók, akik felelősséggel tartoznak tevékenységükért. Ezért a végső fogyasztók felé nekik kell ügyfél és vevőszolgálatot nyújtani bármilyen probléma esetén, ugyanakkor, a vásárló magában az egész láncot, az összes egyéni outletet magába foglaló márkát könyveli el, így vagy úgy.
6. Végül, de nem utolsó sorban a frachising a munkaerő felvétel és a személyzet irányításának a terhét is leveszi a válláról, hiszen ezek az átvevő kötelezettségei közé tartoznak.
Tanácsadás, PROFIT franchise services
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Egyre több vállalat dönt franchise együttműködésen alapuló vállalkozás-fejlesztés mellett. Ellenőrizze, hogy eljött e az idő a franchise-hoz.
A franchise előnyök mellett bizony vannak hátrányok, nehézségek is, amiket az átadónak szintén figyelembe kell venni.
Ezen a felületen gyűjtjük a könnyen befogadható legfontosabb tudnivalókat, érdekességeket, hogy látogatóink és érdeklődőink segítségére legyünk.
A potenciális franchise átvevők felkutatásának módjai.
A franchise egyre népszerűbb forma a vállalkozások bővítéséhez, az üzleti tevékenység kiterjesztéséhez.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...