- Jól ismert márka
Az átvevő egy olyan híres brand neve alatt tevékenykedik, ami már széles körben jól ismert. Ez azt jelenti, hogy könnyebb a vásárlók meggyőzése, bizalmuknak elnyerése. A márkavédjegy mellett az átvevő különböző jogokat gyakorolhat, magáénak tudhat egy már felépített presztízst, hozzáfér üzleti titkokhoz és más kereskedelmi praktikákhoz is, amik egyébként a hálózathoz tartoznak, annak tulajdonát képezik. - Kipróbált ötlet
Előnyös következménye egy franchise vállalkozáshoz való csatlakozásnak a cég know-how-jának hozzáférhetősége, ami tulajdonképpen nem más, mint egy recept arra, hogy hogyan vezessünk sikeresen egy egységet. Ezzel a befektetéssel az átvevő olyan gazdasági tapasztalatot is kap (például piackutatások eredményei, különböző statisztikák, információk), amelyet más esetben saját magának kéne felkutatnia, beszereznie. - Folyamatos támogatás az átadótól
A rendszergazda köteles átadni mindazt a tudást az átvevő számára, amellyel rendelkezik. Az rendszergazda kötelességei a következőkre terjedhetnek ki:- alkalmas üzlethelyiség felkutatása;
- üzletnyitás támogatása;
- döntési folyamat támogatása a beszerzendő termékek mennyiségi és minőségi jellemzőiről;
- tanfolyamok az átvevő és annak személyzetének részére: üzletvezetés, termék-előállítás (amennyiben ez része a franchise-nak, például éttermek esetén), pénzügyi kérdések, könyvelés és a promóció.
- Támogatás tapasztalattal nem rendelkezőknek
Sokszor az átvevőnek nincs szüksége számottevő tapasztalatra abban az ágazatban, ahol tevékenykedni fog. A rendszergazda folytonos segítséget nyújt az előkészületek során és utána is, a fontosabb üzletvezetéssel kapcsolatos részletes információk, tippek a tanfolyamokon hangzanak el. Az átadó általában birtokában van az adott piacot érintő fontosabb információknak, tapasztalatoknak, amit megoszt partnereivel. - Alacsonyabb kockázat, nagyobb hitelesség
Egy franchise vállalkozáshoz való csatlakozás előnye, hogy kevesebb kockázattal jár, mint egy teljesen független vállalkozás alapítása. Ez nagyobb hitelességet is jelent az üzleti partnerek, pénzügyi intézmények előtt. Az európai tapasztalatok és kutatások azt mutatják, hogy a kockázat sokkal kisebb franchise partnerek esetén. - Az átadó által szervezett reklám és promóciós kampány országhatárokon túl is
Az átvevő, mint egyéni vállalkozó nem rendelkezik azzal a pénzügyi háttérrel, ami egy nagy, országos média kampánynál szükséges befektetéshez szükséges. Emellett nem is lenne értelme egyedül ilyen típusú, ennyire kiterjesztett kampányba fognia. Egy franchise hálózat tagjaként viszont az átvevőnek lehetősége nyílik rá, hogy a hálózat összes üzletét magába foglaló média kampányból hasznot húzzon, hatékonyságát növelje. - Jobb alkupozíció és kondíciók
A franchise rendszer tulajdonosa a beszállítókkal az egész láncra érvényes szerződésről tárgyal (például minden a hálózat éttermében forgalmaznak xy típusú sört). A rendszergazda mivel sokkal nagyobb mennyiségről tárgyal – kedvezőbb árakról, jobb kondíciókról tud megegyezni a beszállítókkal, mint az átvevő tudna saját maga, saját nevében, bármilyen tárgyalókészséggel is rendelkezik.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Attól függetlenül, hogy a franchise jog megvásárlása csak egy befektetés vagy aktívan részt is vesz majd az üzlet működtetésében, fejlesztésében, mindenképp utána kell nézni a hálózatnak, a piacnak.
A franchise átvevővé válásnak a szakmai tapasztalat hiánya sem jelent akadályt, sőt vannak ágazatok, ahol kifejezetten előnynek számít.
Egy franchise megvásárlása remek alternatíva lehet azoknak a vállalkozóknak, akik saját üzletet szeretnének indítani, egy nagyobb brand neve alatt.
Lehetnek olyan záradékok a franchise szerződésben, amelyek ellehetetlenítik az együttműködés megszűnésekor. Ezekre figyeljen, mielőtt aláírná a szerződést.
Hogyan kerüljük el azokat a gyakori hibákat, amiket egy franchise megvásárlása előtt, illetve beindításakor elkövethetünk.
legolvasottabb
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...