Több üzlet, több franchise

Tavaly közel 15 százalékkal nőtt a franchise rendszerben működő üzletek száma, melyet az idei évben tovább terveznek bővíteni.
Csütörtök
2015.03.12.
Folytatja kiskereskedelmi hálózatának bővítését az amerikai divatóriás, a Gap Inc. A saját üzletek mellett a franchise boltok számát is növelnék.
 

115 új saját tulajdonú üzlet megnyitását tervezi a 2015-ös pénzügyi évben a GAP Inc., és nem tervez bezárni vagy áttelepíteni egy meglévő üzletet sem – közölte a vállalat nemrég kiadott pénzügyi jelentésében. A vállalati üzletek mellett a divatóriás további 35 franchise bolt megnyitására is számít az idei évben, és a franchise partnerek üzletei közül szintén nem számít bezárásra.

2014 negyedik negyedévének végén az amerikai divatóriás hálózata 50 országban 3709 üzletet számlált, melyek közül 429 (11,57%) működik franchise szerződés alapján. A tavalyi évben így 54 franchise üzlettel bővítették hálózatukat a 2013-as évhez képest.

Magyarországon a GAP márka 2013 augusztusában jelent meg két budapesti üzlet megnyitásával a hazai franchise jogtulajdonos Gottex Brands üzemeltetésében. Hazánk mellett a közép-kelet-európai régióban is egyre dinamikusabban fejlődik a márka, a vállalat tavaly nyáron megtalálta szlovéniai mester franchise partnerét, valamint a Gottex Brands (amely Magyarország mellett még Izraelben menedzsel Gap franchise üzletet) tavaly októberben Ausztriában is megnyitotta az első üzletet a bécsi Donauzentrum bevásárlóközpontban.

A Gap Inc. széles márka-portfólióval rendelkezik, melyek között olyan divatmárkákat találni (a vállalat névadó és egyben legismertebb márkája mellett), mint az Old Navy, a Banana Republic, Piperlime, Athleta vagy Intermix. A sajtóközlemény alapján a közeljövőben a vállalat prioritása többek között az Athleta, nőknek szóló sportmárka fejlesztése és expanziója lesz.

A pénzügyi jelentés alapján, a GAP Inc. nettó értékesítése 2 százalékkal nőtt a tavalyi évben 16,44 milliárd dollárra. A pozitív eredményeket elsősorban az Old Navy márkának köszönhette a hálózat – a vállalat egyik legnépszerűbb és legreménytelibb márkájának franchise fejlesztését a tavalyi év elején kezdték meg .


legolvasottabb

A franchise fogalma /2019.04.13.

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.

Mennyibe kerül egy McDonald’s? /2022.02.02.

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

A legjobb kiskereskedelmi márkák /2014.04.11.

A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.

Amikor nemcsak egy márkához, hanem egy szakmai közösséghez is csatlakozol – Interjú Bartal Melindával” /2025.06.11.

Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.