Peter Ostendorf, az Anker vezérigazgatója elmondta, következő állomásként Magyarországon és a Cseh Köztársaságban is megjelennének a koncepcióval.
Péntek
2015.01.23.
De előbb még hazai piacán erősödik és modernizálja összes üzletét a tradícinális osztrák pékség franchise.
 

Az Anker az egyik legnagyobb pékség franchise Ausztriában. A bécsi székhelyű vállalat – amely több mint 120 éves múltra tekint vissza és 1994 óta franchise licenceket is értékesít – jelenleg több mint 110 értékesítési ponttal rendelkezik szerte Ausztriában és Szlovákiában. Az idei évben az Ankerbrot AG ezek közül mindet újjáépíti és modernizálja, valamint folytatná expanzióját a környező országokban, köztük Magyarországon.

Amint azt az Anker sajtóközleményben tudatta, 2014-ben már 30 üzletet felújítottak, az idei évben pedig az összes további Anker pékség újjáépül és új megjelenést kap. Egy új Anker logó mellett új kávéfőzőgépeket telepítenek a prémium minőségű kávék és a kulináris élvezetek keresőinek, valamint a legtöbb pékség ülőhelyekkel, kisebb-nagyobb leülő térrel egészül ki. Az Anker mindezzel egy olyan átváltozást akar megvalósítani, melynek során a tradícionális pékség márkából egy, a pékséget a  gasztronómiai vendéglátással ötvöző üzleti koncepcióvá válik.

A fejlesztések mellett az Anker hamarosan külföldi expanziójában is tovább léphet. Ausztrián kívül eddig Szlovákiában vetette meg a lábát a pékség hálózat, a decemberben nyitott első két egységet további kettő követi hamarosan a szlovák fővárosban. Peter Ostendorf, az Anker vezérigazgatója elmondta, következő állomásként Magyarországon és a Cseh Köztársaságban is megjelenne a koncepcióval: “Megkezdtük olyan franchise partnerek felkutatását, akik szívesen együttműködnének velünk, és termékeinket városuk/régiójuk egy forgalmas helyszínén kínálnák a vásárlóknak.”  Jelenleg mintegy 20 Anker pékséget üzemeltetnek franchise átvevők.

Az Anker frachise rendszerben való (együtt)működés előnyeit többek közt az erős és jólismert márka használata, egy kiterjedt oktatási program, egy professzionális belső rendszer saját Intranet formájában, valamint tanácsadás és a franchise partner-menedzser támogatása jelentik. Egy Anker pékség megnyitása Ausztriában 40-100 ezer eurós befektetést jelent, többek közt attól függően, hogy milyen formátumot alakít ki a franchise partner. A franchise központ támogatásával lehetőség van kisebb leülő térrel rendelkező hagyományos pékség kialakítására 40-60 négyzetméteren, illetve 60-100 négyzetméter alapterületű, 8-10 ülőhelyes pékség kialakítására is. Az Anker fejlesztési lehetőséget is kinál franchise partnerinek további egységek megnyitásán keresztül.