Válaszul franchise
A SPAR azt tervezi, hogy 2015-ben a jelenlegi többszörösére növeli franchise rendszerben működő üzleteinek számát – jelentették be a kiskereskedelmi hálózat magyarországi vezetői szerdán. A héten egy másik nagy élelmiszerlánc, az Auchan is megerősítette, hogy továbbra is folytatják bolthálózatuk fejlesztését, amiben nagyobb szerephez jut a franchise. A franchise program keretében új boltokat nyitnának franchise partnerek bevonásával, átadják meglévő áruházaik egy részét franchise átvevőknek, valamint független bolttulajdonosok is csatlakozhatnak a franchise hálózathoz.
„Szeretnénk, ha 2015-ben a SPAR üzletek közül több tíz franchise rendszerben működne tovább, és további 30 olyan boltot szeretnénk bevonni a hálózatba, amelyek jelenleg nem a SPAR-hoz tartoznak” – mondta el Heiszler Gabriella cégvezető. Hozzátette, a SPAR kénytelen a megváltozott szabályozáshoz igazodni: 2015-ben nagyjából a 30-szorosára – 325 millió forintról 9 milliárd forintra – nő a kiskereskedelmi hálózat által fizetendő élelmiszerlánc-felügyeleti díj, és a SPAR emiatt drasztikusan csökkenti a jövő évre tervezett magyarországi beruházásait.
Erwin Schmuck a SPAR ügyvezető igazgatója elmondta: Magyarországon nagyon heterogén a vásárlóerő, és ezt a sokféle igényt egy franchise partnerként működő családi vállalkozás sokkal jobban ki tudja elégíteni. Kiemelte, a SPAR – amely nem multinacionális nagyvállalat, hiszen osztrák családi tulajdonban van – kész elfogadni a szabályokat, „ha azok minden piaci szereplőre egyformán vonatkoznak”. Az alkalmazottak 70-80 százaléka szívesen dolgozna vasárnap – jegyezte meg.
Eközben az Auchan szintén megerősítette, hogy hosszú távra terveznek Magyarországon, és a francia élelmiszerlánc számára is a franchise program kerül előtérbe. Dominique Ducoux magyarországi igazgató egy, az Indexnek adott interjúban a közeljövőt illetően elmondta, hogy „egyfelől szeretnénk folytatni az áruháznyitásokat a közepes méretű áruházakkal, egy franchise-rendszer elindításával 300 négyzetméter alatti áruházakban megjelenni, végül pedig elindítanánk az e-kereskedelmi tevékenységünket”.
Korábbi tájékoztatásuk szerint tavaly 8% növekedéssel bruttó 324 milliárd forint árbevételt ért el az Auchan Magyarország Kft., az idén 3 százalékos növekedéssel kalkulálnak.
Az Auchan Magyarország igazgatója szintén kiemelte, hogy az Auchan nem egy tőzsdei cég, hanem egy családi vállalkozás, és hosszú távon gondolkodnak: az Auchan 2020-ig írta meg a stratégiáját a magyar piacnak. A hálózat fejlődésében most nagyobb szerephez jut a franchise, amelynek keretében az új boltok nyitása mellett már meglévő áruházakat szerveznének ki franchise partnereknek (pl. az Auchan-alkalmazottaknak és üzletvezetőknek), valamint független bolttulajdonosok csatlakozhatnak majd meglévő üzletükkel a hálózathoz a franchise jog megvásárlásával.
Dominique Ducoux kiemelte, hogy a franchise modell kizárólag a kisebb és közepes méretű boltokhoz kötődik, a hipermarketek – ahogy világszerte nagy többségében – saját tulajdonban és üzemeltetésben maradnak.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?