Októberben a franchise expóé volt a főszerep
A lengyelországi Franchise Expo a közép- és kelet-európai térség legnagyobb franchise vására, mely legutóbb (története során 12. alkalommal) október 16-18. között került megrendezésre a varsói Kultúrpalotában. Az idei expóra is több ezer érdeklődő látogatott el a három nap alatt, és vizsgálta meg közel 150 franchise átadó ajánlatát. Mi most arra voltunk kíváncsiak, hogy mi a közös a kiállítókban, és mi motiválta a rendezvényre ellátogatókat.
Krzysztof Rudnicki azért érkezett a franchise expóra, mert saját ruhaüzletet tervez nyitni – a franchise vásáron pedig volt választási lehetőség bőven. „Már két divatmárkával egyeztettem is: az egyik a gyermekruházatra szakosodott Tup Tup, a másik pedig a férfi Pawo. Engem a Pawo különösen meggyőzött az üzletvezetés minden területére kiterjedő támogatási rendszerükkel, különös tekintettel az ügyfélszerzési támogatásra.”
Marek Ziolkowski, a Pawo ügyvezetője rögtön be is avatott minket az általuk kínált franchise együttműködés előnyeibe. „Minden partnert támogatunk a szerződéskötésben és az ügyfélszerzésben is. Egy bankkal is együttműködünk, így segíteni tudunk partnereinknek a hitelszerzésben – azt hiszem ennek volt az egyik legnagyobb sikere. Örülünk, hogy itt, a franchise vásáron volt lehetőségünk személyesen beszélgetni komoly vállalkozókkal, akik nemcsak szerte Lengyelországból, de külföldi országokból is érkeztek szép számban.”
A varsói expó résztvevőinek lehetőségük volt megismerkedni márkákkal a legkülönbözőbb ágazatokból: étterem, vendéglátás, divat, egészség- és szépségápolás, bankok, lakberendezés és még sok más.
A kiállítók közt nagy arányban voltak olyan cégek, melyek a közelmúltban indították el franchise programjukat, és a franchise vásárt választották koncepciójuk debütálásához. Ez volt a helyzet pl. a Duka és a House & More márkák tulajdonosával is. „Előbbi márka termékkínálatában a prémium kategóriás konyhai készülékek, a másikéban pedig a luxus nappali és kerti bútorok szerepelnek. A franchise partnerek a központból vásárolhatnak árukat, a fizetési és kondíciós lehetőségek, megoldások után pedig kedvezményt kapnak. Idén legújabb üzlettípusunkat mutattuk be, ami egy áruházban a két márkát” – mondta el Maciej Tolewski, a House & More account menedzsere.
A francia alapítású élelmiszerlánc Intermarché, valamint az otthoni és kerti termékekre szakosodott Bricomarché márkák tulajdonosának a standjánál is sokan érdeklődtek. „Az elmúlt expók tapasztalatai azt mutatják, hogy a franchise vásár résztvevői egyre tudatosabbak a korábbi évekhez képest, egyre konkrétabb, tudatos kérdéseik vannak. Ebből számomra egy szélesebb körű és alaposabb szakmai tájékozottság rajzolódik ki. A legtöbben arra voltak kíváncsiak, hogy franchise partnerként milyen kötelezettségeik lesznek, illetve mit várunk el tőlük az együttműködés ideje alatt” – mondta el Katarzyna Pileck, a franchise központ képviseletében.
Ön nem jutott el a franchise vásárra az idei évben? Jövő októberben ismét lesz rá lehetősége (akár franchise átadóként, akár átvevőként), addig is kövesse portálunkat és legyen naprakész a franchise piaci hírek terén.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Októberben került sor a varsói franchise expóra, Kelet-Közép-Európa legnagyobb ilyen jellegű kiállítására. De jövő év elején sem áll meg az élet külföldön.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.
A teljesen új megközelítéssel dolgozó My Infraslim hálózat hazánkban folytatja a franchise terjeszkedését. A szlovén franchise rendszer már 15 infra stúdióval rendelkezik a saját piacán, most pedig elérkezettnek látták az időt, hogy Magyarországon is megnyissák az első szalonjukat.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...