Továbbra is jól szerepel a Fornetti birodalom
A Fornetti nettó árbevétele 15,1 milliárd forintot tett ki a 2013-mas esztendőben, ami 19,8 százalékos növekedés a 2012-es 12,6 milliárd forinthoz képest. A vg.hu információ szerint az árbevétel 2010-ben 9,2 milliárd forint, 2011-ben pedig 10,7 milliárd forint volt. A Fornetti piaci helyzetértékelése szerint 2013-ra beérett a 2012-es stratégiai lépés, miszerint a jellemzően a finom pékáruiról ismert Fornetti a fehér pékáruk piacián is jól debütált, és ezzel stabilizálta a meglévő franchise piacot, sőt 3 százalékos volumennövekedést is elért. „A belföldi hálózati értékesítésünk 57 százalékkal, az exportunk 128 százalékkal haladta meg a 2012-es év forgalmi adatait” – írták a beszámolóban.
Jól halad a franchise hálózat nemzetközi expanziója is, Angliában például a tavalyi piacra lépés óta már 16. látványpékségét nyitotta meg a márka. A hálózatot Magyarországról szolgálják ki, így a magyarországival megegyező választékot kínálnak a londoniaknak is. „Angliában százezres nagyságrendben dolgozó magyarok kereskedelmi kiszolgálására szakosodott cégek egyike keresett meg minket azzal, hogy a Magyarországról, illetve Kelet-Közép-Európából érkezett vásárlóik folyamatos jelzései szerint az otthon megszokott Fornetti termékeket keresik” – tájékoztatta a Világgazdaságot korábban Szabó József, a társaság ügyvezető igazgatója.
Az igazgató hozzátette: a tesztboltok kedvező tapasztalataira alapozva írtak alá – egyelőre csak London közigazgatási területére vonatkozó – mester franchise szerződést, mely alapján partnerük jogosult saját Fornetti értékesítési pontokat nyitni, illetve jogában áll kiskereskedelmi partnerekkel szerződést kötni (egyéni franchise jogokat értékesíteni) és részükre termékeiket forgalmazni, valamint klasszikus mester franchise átadó szolgáltatást nyújtani.
Angliai terjeszkedése mellett a Fornettinek sikerült olyan, hagyományosan zártabb piacokon is üzleteket nyitnia, mint Moszkva, Kairó vagy Isztambul.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A teljesen új megközelítéssel dolgozó My Infraslim hálózat hazánkban folytatja a franchise terjeszkedését. A szlovén franchise rendszer már 15 infra stúdióval rendelkezik a saját piacán, most pedig elérkezettnek látták az időt, hogy Magyarországon is megnyissák az első szalonjukat.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?