Hiánypótló kereskedelmi tevékenység
Immár két évtizede, 1994-ben nyitotta meg kapuit a Soroksári Buci Pékség. A családi vállalkozás gyorsan fejlődött, és hamar új termékekkel, valamint új üzletekkel is bővült – ma már tizenkét 'Soroksári Buci' és négy 'Bucci no. 1.' pékszaküzletet látnak el friss pékáruval nap, mint nap. A sokévnyi tapasztalatnak köszönhetően a vállalkozás tavaly döntött a franchise hálózat kiépítése mellett – amiről és a márka a piacon betöltött szerepéről most Kerekes Márta ügyvezető igazgatót kérdeztük.
Hogyan látja a sütőipari szektort ma Magyarországon?
Az élelmiszer feldolgozó ágazaton belül, a sütőiparban található a legtöbb önálló vállalkozás.
A kereskedelemben jelenleg a koncentrációs folyamatok a jellemzőek. A multi kereskedelmi láncok az összes pékáru értékesítés kb. 55-56 százalékát tudhatják magukénak. A saját szakboltok, mint amilyeneket a Soroksári Buci Pékség üzemeltet, csak 15-16 százalékát teszik ki ma Magyarországon az összes eladott pékárunak. Pont ezért gondoljuk, hogy hiányt pótló kereskedelmi tevékenység ma saját pékáru szaküzletet működtetni.
Hogyan változtak a fogyasztói szokások az elmúlt években?
A magyar fogyasztók a friss áruk közül kenyeret vagy péksüteményt vásárolnak a leggyakrabban, hetente négyszer vagy ötször. Érdekes adat, hogy amíg csemegeárut, tejet vagy tejterméket szupermarketben vásárolnak, addig a kenyeret és péksüteményt szaküzletben veszik meg leggyakrabban a vevők.
Tapasztalatunk szerint a vásárlók legfőbb szempontja a kiválasztásban, hogy az üzletben magas minőségű, friss termékek legyenek. A hagyományos pékáruk mellett egyre nagyobb szerep jut azoknak az újdonságoknak, amik az egészséges, modern táplálkozásban nélkülözhetetlenek: pl. a teljes kiőrlésű lisztből készült magvas kenyerek vagy péksütemények, illetve a különleges táplálkozási igényeket is kielégítő termékek, mint például a szénhidrát csökkentett lisztből készülő kenyerek, péksütemények.
A Soroksári Buci Pékségek vásárlói körében mik a legnépszerűbb termékek?
A Soroksári Buci Pékség törzsvevői mindenekelőtt a fehér és a félbarna kenyereinket vásárolják a legszívesebben. Kenyereink nagyon népszerűek, mivel szinte egész nap frissen, ropogós héjjal kínáljuk a terméket. A kenyér sokáig friss marad, nem morzsálódik, több napig élvezhető, hiszen hagyományos kovászos technológiával sütjük. Egy szűkebb vevő réteg szívesen válogat a reform termékeinkből, amik szintén nagyon finomak, egészségesek és igen nagy a választék belőlük.
Nagyon népszerűek még a friss leveles tésztából készített édes és sós süteményeink, amelyekből kínálunk néhány olyan különlegességet is, ami csak nálunk kapható. Farsangi aktualitásként megemlíteném még a különböző bécsi fánkjainkat, amik nagyon közkedveltek a vásárlóink körében.
Miben más a Bucci no.1 koncepció a hagyományos Buci Pékségekhez képest?
A Bucci no.1 üzletek kínálata, illetve külső és belső megjelenése egy fiatalos, lendületes életérzés megvalósítását célozza meg. Minden üzletben kialakításra került egy hangulatos kávézó-sütiző sarok, és a termékkínálat is nagyon széles. A pékségekben megszokott termékeken kívül megtalálhatóak a fiatalok körében népszerű szendvicsek, tejtermékek, paleo sütik, stb.
Milyen egy ideális franchise partner?
Az ideális franchise partner kóstolta, ismeri és szereti a termékeinket, akkor tudja igazán jól eladni, ha ismeri az értékeinket: Jó minőség, válogatott alapanyagok, piac érzékeny termékkínálat, hogy csak a legfontosabbakat említsem.
Nem türelmetlen, tudja, hogy a pékáru szaküzletek vonzáskörzetében ki kell alakítani egy törzsevőkből álló vevőkört, akik a fent említett jó tulajdonságok miatt rendszeres vásárlókká válnak.
Ezek után igazán izgalmas kihívás, hogy a rendszeres akciókkal, kóstolókkal egyre bővítsük a vevőkörünket.
Mik a Soroksári Buci Pékség tervei a jövőre vonatkozóan?
Jövőbeni céljaink között szerepel a hálózat bővítése, a termékfejlesztés állandó feladat, hiszen ezt a vevőink folyamatosan igénylik. A termékfejlesztéssel egy időben természetesen szükség van a technológiai fejlesztésre is, ami alapja a termékfejlesztésnek.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Április 4-én ismét franchise kiállításon vehettek részt a hazai piac vállalkozói és befektetői.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?