Erős évet zárt a H&M

A H&M Csoport összesen 3132 üzlettel rendelkezett 2013 végén, amelyek közül 2936 működött a H&M márkanév alatt, 85 COS, 79 Monki, 21 Weekday, 8 &Other Stories és 3 Cheap Monday üzlet mellett. Összesen 110 üzlet működik franchise rendszerben.
Péntek
2014.01.31.
399 új üzlettel, 6 százalékos értékesítés-növekedéssel és 17 milliárd koronás nettó profittal gyarapodott tavaly a svéd divatóriás.
 

A Hennes & Mauritz Csoport nettó értékesítése 128,5 milliárd svéd korona (kb. 4600 milliárd forint) volt a 2012. december 1. és 2013. november 30. közötti pénzügyi évben, amely 6 százalékos növekedést jelent előző évhez képest – derül ki a vállalat éves beszámolójából. A svéd divatóriás 17152 millió koronás (617 milliárd forint) adózás utáni eredményt realizált a tavalyi évben. „2013-ban erős évet zártunk a világszerte jól fogadott őszi kollekciókkal, amely 13 százalékkal növelte forgalmunkat a negyedik negyedévben… Az eredmények különösen biztatóak, ha figyelembe vesszük fenntartható és hosszú távú befektetéseinket az IT, az e-kereskedelem, az új márkák és termékskálánk kiszélesítése terén” – kommentálta az eredményeket Karl-Johan Persson vezérigazgató.
Az említett befektetések, fejlesztések közé tartozik például az &Other Stories új divatmárka bevezetése, valamint a svéd olimpikonokkal közösen megtervezett H&M Sport termékek is.

2013-ban, erős expanziójának köszönhetően a H&M 43 üzlet bezárása mellett 399 újat nyitott szerte a világon, és öt új országban jelent meg: Chilében, Észtországban, Litvániában, Szerbiában és franchise üzletekkel Indonéziában. A legnagyobb expanziós piacoknak Kína és az Egyesült Államok bizonyultak. „2013-ban sok új üzletet nyitottunk – átlagosan minden nap több mint egyet. Ma 53 országban több mint 3100 üzlettel rendelkezünk, és csak az előző évben 12 ezer új kollégát üdvözölhettünk magunk között” – mondta el a vezérigazgató.

A jövőt illetően a H&M bejelentette, hogy a 2013/2014-es pénzügyi évben 375 üzlettel kívánja növelni hálózatát, egyúttal olyan új országokat meghódítva, mint Ausztrália és a Fülöp-szigetek. Idén az online piacokon is erősíteni kívánja pozícióját a svéd hálózat, Karl-Johan Persson elmondta: „Az e-kereskedelem egy másik terület, amibe folyamatosan befektetünk, és ami egyre fontosabbá válik. Online értékesítési adataink továbbra is fejlődnek, a hm.com – amely a világ egyik leglátogatottabb divat weboldala – segítségével pedig egyre több vásárlót érhetünk el.”
Összesen négy új online-piaci megjelenéssel a tervben vág neki az idei évnek a H&M, Franciaország már biztosan a következő ország, ahol legközelebb – várhatóan tavasszal/nyáron – elindítja web áruházát a vállalat.

Jól kezdődik tehát az idei év is a H&M számára, sőt a várakozások alapján a januári értékesítések 15 százalékkal fogják meghaladni az egy évvel korábbit. „Az erős decemberi és januári értékesítéseknek köszönhetően remekül indult 2014-es pénzügyi év. Ugyan több piacon továbbra is vannak makrogazdasági kihívások, mi optimisták vagyunk 2014-gyel kapcsolatban, ami egy izgalmas évnek érkezik új országokkal és új lehetőségekkel. Hiszünk kínálatunkban és meggyőződésünk, hogy tovább tudjuk erősíteni piaci pozíciónkat az előttünk álló év során.”