Megállíthatatlan Inditex
Az Inditex Csoport elnöke, Pablo Isla mutatta be a 2012-es pénzügyi év eredményeit a csoport éves találkozóján Spanyolországban. Az olyan márkákat tulajdonló csoport, mint a Zara, a Bershka, a Pull&Bear vagy a Stradivarius, terjeszkedése továbbra is szédületes tempóban zajlik, tavaly évvégére összesen 86 piacon hatezerre növelte üzletei számát, miközben az online expanzió is jól halad, már 23 piacon van jelen web-áruházzal.
A spanyol Inditex csoport értékesítései 16 százalékkal, nyeresége pedig 22 százalékkal nőtt tavaly, megközelítve a 16 milliárd, valamint a 2,5 milliárd eurót. A csoport csak az elmúlt évben több mint tízezer új munkahelyet hozott létre szerte a világban, amivel munkaerő állománya 120,314-re nőtt 2012 végére. Pablo Isla elnök a múlt hetén megtartott éves találkozón elmondta: 2012-ben 64 különböző piacon 482 saját valamint franchise partnerek által működtetett új üzletet nyitott a cégcsoport, köztük az első egységekkel 5 új piacon: Örményország, Bosznia-Hercegovina, Ecuador, Grúzia és Macedónia. 2012 végére a világ legnagyobb ruházati kiskereskedőjeként a hálózatnak összesen 6009 üzlete volt 5 kontinens 86 piacán.
Minden Inditex koncepció folytatta a nemzetközi növekedést. Új márkaként a csoporthoz tartozó Pull&Bear nyitotta meg kapuit Ausztriában, Kolumbiában és Thaiföldön, a Massimo Dutti Magyarországon, valamint betört az amerikai, kanadai és tajvani piacokra is; Mexikóban megnyílt az első öt Stradivarius üzlet, a Zara Home Brazíliában debütált, illetve két Uterqüe nyitott Kínában.
Ami az európai expanziót illeti, a hálózat messze a legtöbb üzletet – hetvenötöt – Oroszországban nyitott meg, ami mellett a lengyel és román piac nyújtotta a legnagyobb lehetőséget a növekedéshez, előbbi piacon 38, utóbbin pedig 16 új üzlet nyílt tavaly.
A hálózat térnyerése az interneten is jelentős volt, többek közt szeptemberben elindították a Zara online áruházát Kínában, valamint a Massimo Dutti és a Zara Home webáruházait az Egyesült Államokban. Kanadában már 2013 márciusában nyitott meg a Zara webáruház és továbbiak is tervben vannak még erre az évre, például a Zara Online még idén ősszel megérkezhet Oroszországba.
Az idén a spanyol óriás további növekedése várható. Annak ellenére, hogy év elején borús volt a hangulat a főként nyugat-európai piacokon tapasztalt lassulás és az elhúzódó, szokatlanul hideg tél miatt, az Inditex értékesítései az idei első negyedévben 5 százalékkal, májusban pedig 8 százalékkal nőttek tavalyhoz képest.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A Brutale a divat szektorban szerzett 10 éves tapasztalatát osztaná meg franchise átvevőivel.
Az elegáns, személyre szabott férfi öltönyöket készítő Brutale, meglovagolja az egyedi készítésű ruhák reneszánszát és egész régiónkban terjeszkedésbe kezd.
A Uniqlo japán divatmárka egyre inkább a világ meghódítására tör saját és franchise üzletekkel bővítve kiskereskedelmi hálózatát. Idén az európai piacokon a fókusz.
A Levi Strauss & Co. tovább bővítené hálózatát, 2018-ban 100 új üzlet nyitását tervezi.
A divatmárka a saját tulajdonú márkaboltok számának csökkentése mellett a franchise üzletekre fog összpontosítani a jövőben.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Playersroom nyitás Szlovákiában
Természetesen az üzletnyitáshoz szükséges befektetésnek rendelkezésre kell állnia, de nincsenek a franchise átadók által gyakran használt havi franchise díjak,...
Ír Használtruha – már Kecskeméten is
Üdv. Szeretnék én is boltot nyitni. Kaphatok bővebb információt a termékről? hunfenster@gmail.com
A kritikus első egység
Szintén induló vállalkozásokat támogat egy másik, - a Nemzeti Innovációs Hivatal (NIH)által kiírt - pályázata is, aminek keretében a hazai K+F és innováció...
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Köszönöm
Playersroom nyitás Szlovákiában
Természetesen az üzletnyitáshoz szükséges befektetésnek rendelkezésre kell állnia, de nincsen - a franchise átadók által gyakran használt - havi franchise díj/royalty díj,...