Az üzlethelyiség belső kialakítása modern köntösben tükrözi a hagyományos motívumokat.
Szerda
2013.05.08.
A Paprika Gourmet delikátesz nem csak a magyar élelmiszerek, hanem a magyar kultúra nemzetközi nagykövete is.
 

Fazekas Endre, a Sió-Eckes ügyvezető igazgatója egy olyan delikátesz koncepcióját hozta létre a Paprika Gourmet-val, ami nem kisebb célt tűzött ki maga elé, minthogy megismertesse a nagyvilággal a magyar gasztronómia különlegességeit. Elsősorban Európára koncentrálva, franchise rendszerben tervezik üzemeltetni a delikátokat, melyek az élelmiszerek árusítása mellett egyfajta kulturális missziót is teljesítenek. Az első üzlet 2011-ben nyitott meg Barcelonában, ahol a vállalkozás várakozásokat felülmúlóan teljesít.

A Paprika Gourmet elsősorban a külföldön élő magyarságnak kívánt egy olyan találkozóhelyet teremteni, ahol kicsit közelebb érezhetik magukat Magyarországhoz. Ennek ellenére a katalán üzlet sokkal nagyobb arányban vonzza a helyi lakosságot, akik nagy érdeklődéssel ismerkednek a magyar kuriózumokkal. „Nagyobb érdeklődést vártunk a magyaroktól, azonban látogatóink 80%-a helyi lakos, 15% külföldi nemzetiségű, és mindössze 5% magyar vendég” – mondta el Fazekas Veronika, a barcelonai üzlet vezetője. „A boltban található több mint 1200 termék közül talán a legnagyobb sikert a sajtok és felvágottak aratják, különös tekintettel a Pasztrámi sonkára és a Pick szalámira.”

Több országból is jelezték már csatlakozási szándékukat vállalkozók. Fazekas Endre tárgyalásokat folytat többek között Lengyelországban és Németországban, de voltak érdeklődők Oroszországból, és a Skandináv térségből is. „Mivel más országokban meglehetősen keveset tudnak a magyar gasztronómiáról, ezért a Paprika Gourmet delikátok fontos feladata a kulturális edukáció is. A termékek kóstoltatása és bemutatása éppen olyan fontos része a működésünknek, mint az értékesítés, emiatt előnyös, ha a franchise jog átvevőjének van kötődése Magyarországhoz” – közölte Fazekas Endre.

A leendő franchise partnereknek rendelkezniük kell egy 80-160 négyzetméteres üzlethelyiséggel, illetve nagyságrendileg 120,000 – 220,000 eurós tőkével ahhoz, hogy megnyithassák saját Paprika Gourmet üzletüket. A csatlakozási díj 12,000 euró, ami elfogadható összegnek mondható csak úgy, mint a havi royalty, ami a nettó árbevétel 3%-a.


legolvasottabb

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

Mennyibe kerül egy McDonald’s? /2022.02.02.

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.

Franchise körkép: önkiszolgáló kávéautomata /2025.03.12.

A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.

Amikor nemcsak egy márkához, hanem egy szakmai közösséghez is csatlakozol – Interjú Bartal Melindával” /2025.06.11.

Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.

Franchise Expo 2025: egyenes út az üzleti siker felé /2025.03.05.

Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.