Magyar ízek külföldön

Fazekas Endre, a Sió-Eckes ügyvezető igazgatója egy olyan delikátesz koncepcióját hozta létre a Paprika Gourmet-val, ami nem kisebb célt tűzött ki maga elé, minthogy megismertesse a nagyvilággal a magyar gasztronómia különlegességeit. Elsősorban Európára koncentrálva, franchise rendszerben tervezik üzemeltetni a delikátokat, melyek az élelmiszerek árusítása mellett egyfajta kulturális missziót is teljesítenek. Az első üzlet 2011-ben nyitott meg Barcelonában, ahol a vállalkozás várakozásokat felülmúlóan teljesít.
A Paprika Gourmet elsősorban a külföldön élő magyarságnak kívánt egy olyan találkozóhelyet teremteni, ahol kicsit közelebb érezhetik magukat Magyarországhoz. Ennek ellenére a katalán üzlet sokkal nagyobb arányban vonzza a helyi lakosságot, akik nagy érdeklődéssel ismerkednek a magyar kuriózumokkal. „Nagyobb érdeklődést vártunk a magyaroktól, azonban látogatóink 80%-a helyi lakos, 15% külföldi nemzetiségű, és mindössze 5% magyar vendég” – mondta el Fazekas Veronika, a barcelonai üzlet vezetője. „A boltban található több mint 1200 termék közül talán a legnagyobb sikert a sajtok és felvágottak aratják, különös tekintettel a Pasztrámi sonkára és a Pick szalámira.”
Több országból is jelezték már csatlakozási szándékukat vállalkozók. Fazekas Endre tárgyalásokat folytat többek között Lengyelországban és Németországban, de voltak érdeklődők Oroszországból, és a Skandináv térségből is. „Mivel más országokban meglehetősen keveset tudnak a magyar gasztronómiáról, ezért a Paprika Gourmet delikátok fontos feladata a kulturális edukáció is. A termékek kóstoltatása és bemutatása éppen olyan fontos része a működésünknek, mint az értékesítés, emiatt előnyös, ha a franchise jog átvevőjének van kötődése Magyarországhoz” – közölte Fazekas Endre.
A leendő franchise partnereknek rendelkezniük kell egy 80-160 négyzetméteres üzlethelyiséggel, illetve nagyságrendileg 120,000 – 220,000 eurós tőkével ahhoz, hogy megnyithassák saját Paprika Gourmet üzletüket. A csatlakozási díj 12,000 euró, ami elfogadható összegnek mondható csak úgy, mint a havi royalty, ami a nettó árbevétel 3%-a.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb

Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
A KFC már több, mint 100 éves és több mint 70 éve működik franchise-ban mégis komoly változásokat jelentett be a hálózat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?