Többmilliárdos piacon
Az IKEA-csoport bejutott egy több milliárd dolláros piacra. Eddig is jelen volt Indiában, de csak, mint felvásárló, többnyire textil- és kerámiatermékeket vett kiskereskedőtől. A híradások szerint eddig azért nem fektethetett be az országban, mert a törvények szerint ez 2011-ig nem volt engedélyezett olyan cégek számára, amelyekben a külföldi tulajdon aránya nagyobb 51 százaléknál.
Vélemények szerint a svéd befektetők számára vonzó az indiai piac, a kínaihoz hasonlóan. Annak ellenére, hogy nagy a szegénység az országban és nagyok a társadalmi csoportok közötti különbségek, az IKEA viszonylag olcsó termékeit a kevésbé tehetősek is megengedhetik maguknak. A befektetőknek viszont nagy feladatot jelent nap mint nap megküzdeni a bürokráciával és a korrupcióval.
A Wall Street Journal számításai szerint az indiai kiskereskedelmi szektor forgalma évente 500 milliárd dollárra tehető. Egyes becslések szerint Indiában a gazdaság 2013-ban hat százalékkal bővül. Juvencio Maeztu, az IKEA indiai ország-igazgatója úgy nyilatkozott, hogy az üzlet létrejöttével legalább 10 ezer főnyi munkaerő felvételére lesz szükség. Az IKEA sajtószóvivője elmondta, hogy egy hasonló rendszer kiépítése Észak-Afrikában is folyamatban van.
Magyarországon a svéd bútoróriás jelenleg 2 áruházzal rendelkezik, amelyeket évente 2,7 millió vásárló látogat összesen 33,77 milliárd forgalmat (2011) generálva. Andrew North, az IKEA Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős regionális igazgatója tavaly azt nyilatkozta, hogy az adott eredmények alapján következő lépésként egy új áruház felépítésére összpontosítanak, amely sajtóhírek szerint Soroksáron épülne fel.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
E-kereskedelem kategóriában nyert díjat a DIEGO honlapja 2021-ben.
A magyarországi terjeszkedés után Romániában és Szlovákiában folytatná az expanziót a DIEGO.
Sopronban nyitja legújabb egységét a Matrackuckó, mely két éven belül megszeretné duplázni üzletei számát.
Hat év után ismét franchise partnert keres Magyarországon a magas minőségű lakás- és háztartási textíliákat, lakberendezési termékeket kínáló Dekoria hálózat.
Dekoria – a gyönyörű otthonért. Bizonyított üzleti projekt belépési díj nélkül!
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.