Sikeres franchise vásár
A Brno-i kiállítás március 8-9. között került megrendezésre a Franchise Meeting Point (FMP) nemzetközi rendezvénysorozat második kiadásaként. Az idei franchise kiállítás és vásár a 2012-es sikeres premier folytatása volt. A kiállításon összesen közel hatvan franchise együttműködést kínáló vállalat vett részt. A Cseh márkák mellett főként közép-európai koncepciókkal lehetett találkozni a kiállítók között, de több német, spanyol, kanadai, amerikai és ausztrál franchise márka is bemutatásra került. A rendezvényen részt vevő 1500 érdeklődő több mint 100 előadást hallgathatott meg a két napos program során.
Egyetlen magyar kiállítóként részt vett az expón a Quad Light Media Hungary Kft. is. Az egyedi fejlesztésű reklámeszközökkel B2B – reklám és hirdetési szolgáltatásokat kínáló vállalkozás olyan mester franchise partnert keres, aki sikeresen tudná képviselni a külföldi terjeszkedésben.
„Sikeres és jól szervezett kiállításon vehettünk részt a Cseh Köztársaságban, mind a két nap színvonalasan zajlott. Rengeteg látogatónak bemutathattuk koncepciónkat és a végén több mint 25 komoly érdeklődővel indultak el érdemi tárgyalások. Velük március végén, Budapesten folytatjuk a részletek megbeszélését. Pozitívum, hogy a látogatók között nem csak cseh, hanem német, osztrák, lengyel és szlovák érdeklődők is akadtak szép számmal” – mondta el szerkesztőségünknek Selmeczi Tibor, a Quad Light ügyvezetője. – „A mi részünkről fontos volt, hogy nagyon felkészültek voltunk, ezért ki tudtunk emelkedni a többi kiállító közül.”
Az üzleti koncepciók bemutatása mellett a látogatók különböző franchise szakértők előadásait is meghallgathatták. Köztük volt a PROFIT system nemzetközi franchise tanácsadó cég is, amelynek képviselői ismertették a Cseh Köztársaság és Szlovákia franchise piacát bemutató éves Jelentést. A franchise tanácsadók elmondták, hogy a Cseh Köztársaságban továbbra is tart a franchise fellendülése, és 2000 óta – amikor mindössze 50 hálózat tevékenykedett az országban – a franchise rendszerek száma minden öt évben a kétszeresére duzzadt. Így 2005-re már 100, 2010-re pedig 200 franchise márka volt jelen a piacon. Az elemzés rámutatott arra is, hogy a hálózatok számára a szlovákiai piac is remek helyszín lehet a terjeszkedéshez.
Nagy a pörgés mostanában a Cseh Köztársaságban, ugyanis a Franchise Meeting Point előtt rendeztek franchise kiállítást Prágában is. A február végi, szintén két napos rendezvényt összesen 27 kiállítóval és első alkalommal tartották meg a cseh fővárosban. A tervek szerint szintén egy minden évben megrendezésre kerülő sorozat indult el.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Interjú Baranyai Zsomborral, a Mail Boxes Etc hazai franchise átvevőjével.
Az ingatlanpiac és a gyógyszertár piac voltak a tavalyi húzó ágazatok.
A coworking irodák népszerűsége töretlen, az IWG 34 országban 156 új egységet nyitott 2019 első felében.
A napjainkban egyre jobban terjedő közösségi munkaterek új lehetőségeket kínálnak a vállalkozóknak a már sok helyen telített irodabérleti piacon.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.