A Westendben már sokkal frekventáltabb helyen volt az üzlet, azonban ez nem volt elég ahhoz, hogy túléljen Magyarországon a márka.
Kedd
2013.01.22.
Az egyik legismertebb brit divathálózat bezárja egyetlen hazai egységét, és kivonul az országból.
 

Nem először próbálkozott meghódítani a magyar piacot a brit áruházlánc, azonban a közönségsiker most is elmaradt. Ennek fő okai között lehetett, hogy Magyarországon kevésbé ismert a Debenhams márkanév, illetve a Westendben található üzlet kínálata elmaradt a más országokban található üzletek választékához képest. Az árukínálatban női és férfiruházat, táskák, cipők és egyéb kiegészítők egyaránt szerepelnek, valamint gyermekruházat és lakberendezési termékek is.

A Debenhams-nak Nagy-Britanniában több mint 170 egysége van, és világszerte csaknem 60 franchise partnere. A magyarországi jelenlétet a román Debro Holding koordinálta, akiknek 13 országra van kizárólagos mester franchise joga Közép és Kelet Európában.

Amikor 2000 őszén először jelent meg a hálózat Magyarországon, akkor a budapesti Skála kötött franchise szerződést az angol céggel. Akkor is egyetlen üzletig jutott a terjeszkedés, amelyet a Camponában létesítettek. Kevesebb mint három év változatos sikerű működés után végül kénytelenek voltak bezárni az üzletet, és megszűntetni a szerződést. Itt is hasonló okok vezettek a bezáráshoz: a Debenhams név kevésbé volt ismert itthon, és nem tudtak megfelelő összeget elkülöníteni reklámra, illetve a kétszintes üzlet működési költségei is igen magasak voltak, ráadásul egy olyan bevásárlóközpontban, amely korántsem tartozott a legforgalmasabbak közé. A Westendben már sokkal frekventáltabb helyen volt az üzlet, azonban úgy tűnik ez nem volt elég ahhoz, hogy túléljen Magyarországon a márka.


Papp Csaba
újságíró